|
|
|
|---|---|
|
Var med om en ganska ovanlig händelse idag på Öresundsbron... Kom ikapp tre bilar som höll på att köra om en lastbil. Den bakre bilen var en vit E90 med München-plåtar, i sig inget märkligt. Dock så var de andra två kamouflerade mulor, den ena sedanmodellen av kommande 3-serien. Kände igen den ifrån tidigare publicerade spionbilder i tidningar med BMWs färgglada mosaik till kamoflage. Den andra bilen som körde framför den vita E90 var troligen den kommande 1-serien. Det var en två-dörrars modell och den hade en mycket längre motorhuv än nuvarande 1:an. Hade funderingar på om det eventuellt kunde vara en maskerad Z4 coupe men jag tyckte höjden på bilen var mer lik 1-serien. Gemensamt för dem var att de körde strax under de skyltade 110 och med riktigt korta avstånd mellan sig. Jag hade min mobil bredvid mig men fick inte till ett bra skottläge eftersom jag noterade mulorna först under själva omkörningen. Provade sedan flera gånger att sakta ned till 80/90 men de insåg kanske mina intentioner eftersom de parkerade sig mellan två lastbilar som de sedan vägrade köra om. Provade till slut att välja en längre kö vid betalstationen men var tvungen att köra vidare och missade dem sedan. Nåja, en liten kul och ovanlig händelse för oss som inte bor i närheten av Arjeplog... Var det förresten någon annan som noterade den lilla karavanen idag? | |
|
Kul! För några år sedan följde jag efter en hel BMW-karavan när de rullade in mot färjan Göteborg-Kiel, de blev också lite skygga när de märkte detta. Nu är det är full fart vintertesterna uppe i Arjeplog, jag ska själv dit om två veckor :-) Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
låter spännande med den lilla bilen med lång huv... ska bli kul att se om bmw kommer med en överaskning.. ErikW: är du testförare?? |
|
|
bmw_jerry: Jag ska dit för att prova bromssystem. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Det har väl talats om en Z2:a men så liten var bilen kanske inte? | |
|
Bakdelen var mycket lik 1-serien, däremot så uppfattades huven på bilen som betydligt mer utsträckt än nuvarnade 1:an som ju annars ger en lite trubbig framtoning. Dörrarna såg ut att vara tagna direkt ifrån hyllan till 3dörrars modellen av 1-serie, dvs jag upplevde dem som stora och höga. Klart irriterande att man inte fick till ett bra fotoläge, men det berodde som sagt på att körde mycket skickligt med oerhört korta avstånd och den vita E90 som "skydd" baktill. Jag har ännu inte sett några spionbilder på kommande 1-serien, men om någon har länk till dem vore det kul och se om det kan ha varit den bilen jag såg. |
|
|
Hittade den här länken och nog sjutton är detta bilen jag såg. Exakt samma kamoflage fast den jag såg var 3-dörrarsmodellen och hade ingen kamoflage på bakrutorna. Länk! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.