|
|
|
|---|---|
axelsson |
Tjabba! Jag har en 320d, ska ta och smaska in en kcr box... jag tänkte beställa en bara, kostar 4700kr. men då fick man ju höra att i tyskland kostar dom ca. 1500 kr med frakt, har letat lite på tyska sidor men hittar inga som säljer. vet någon något om det? kan vara värt några tusen att prova fråga... mvh!! !! e30 !! |
Bayer_Aleks |
Du har ett PM |
|
Du kan FÅ min box om den funkar på din bil. Det är en Mehrleistung box från tyskland. PM´a "You get what you pay for" är j*vligt sant om man säger så. //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
Jag är väldigt intresserad av dom tyska boxarna. någon som har testat? 1500kr låter mycket intressant. |
|
Bayer_Aleks |
Fråga amullo o grabbarna som köpte dessa boxar, vad som hände efter ett tag o varför ingen av dem kör med dem mer. Du kan ju FÅ amullos tyska billiga box. Du kan få köpa min VTECH box för 1500 kr |
|
Flera som testat, bland annat jag själv. RENA SKITEN! Sök på mehrleistung på forumet så hittar du en tråd om ett samköp som gjordes för några år sedan. De flesta boxar manipulerar ENBART Commonrailrörets sensor, man lurar bilen att tro att det är för lågt tryck i CR-röret och bilen ökar då på dieselmängden genom att; 1. trycka på mer med pumpen = Mer slitningar på dielsepumpen 2. förlänga insprutningstiden = svartrök och oförbränd diesel i katten och ev. partikelfilter. KCR och ett GÄNG andra.. Alla är egentligen bara en glorifierad potentiometer. Det finns mig veterligen ETT enda undatag i boxvärlden och det är Promotech som också har en model som har en liten höjning av turbotrycket. Min åsikt är att boxar som bara höjer bränslet är tota skit, sen spelar det ingen roll om det står KCR eller "cheappower tdi 4 u.de" på boxen //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.