|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag har ett 2.5" simons system på men jag tycker att det låter för lite, då slog mig tanken att man kanske kunde ta bort en utav burkarna. Nu har jag tre stycken... Jag tänkte ta bort den första (närmast grenröret och ersätta med ett rakt rör för den är ändå lite rostig) Vad tror ni om detta... Kommer det att låta mer? Kommer jag förlora någon effekt... Mvh Chrille | |
|
___-Upp-____ |
|
| Kommer garanterat att låta lite mer, men effekten blir nog densamma | |
|
Tror ni det kommer bli mer bas eller mer räcer bils vrrrrroom? |
|
|
Upp |
|
| Jag har 2.5" med en liten liten simonsburk och en mellanstor slutdämpare (också från simon) på min 323 Light. Den låter...euhm...ganska mycket. Ylar gött över 4500 varv/min. | |
|
Om du tar bort första dämparen så blir den lite mera högljud...men det är ju bara att prova, om det blir för jäkligt så går den alltid att sätta till baks igen. Kolla på länken, så hör du hur mein 535 låter...lite förmycket att åka längre sträcker med bara. Länk MVH Pelle cs4605 |
|
|
Pelle! Det där är väl inget!! *S* Du skulle höra hur min låter.... Vilken bil var din? Den som kom först på filmen? Någon som vet någon som säljer ljuddämparburkar löst med 2*2.5" både in och ut?? Helst i rostfritt. Ferrita, rakarör, simons/ray samt Uppsala avgasteknik har det INTE. :( |
|
|
3 dämpare? Du bör nog ta bort minst en =) hade 2 för att klara besiktningen på min förra 528i -86 och det brötade jävligt skönt. ///Tomas M Länk BMW E28 registret #001 |
|
|
Tja, det är dubblet 2,5 tumms system...och det låter inte mer än så även om man har riktiga fullflödesdämpare. Fast det viktigaste är inte om bilen dönar som fan, utan att den går som ett skott....;-) MVH Pelle cs4605 |
|
|
Tack för hjälpen.... Det var väll någon fet tysk som hade den innan och tyckte att den brölade lite väl mycket när han låg och ill varvade den på autobahn... |
|
|
-> Pelle P Var kommer ditt dubbla 2.5" ifrån? Vilken tillverkare och vet du om den främre burken går att köpas lös? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.