AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
830

Är bakvagnsbussningen trasig?

Har ett klonkande/knackande ljud från vänster bak när jag kör över ojämnheter. Har inte haft möjlighet att lyfta bilen men tryckte in kameran under och tog några bilder. Bärarmsbussningen som sitter framför bakhjulet ser olika ut på vänster och höger. Kan det vara denna som är trasig?

Här är bilder på dem:

Vänster:
Länk

Höger
Länk
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Ser ut som vänster har separerat helt.

M V H
Stephan

kr
659
krika
M3 -95
328iT -95
325ti -02
Den vänstra har gummit släppt från metallhylsan. På min m3a såg
det ut som på bilden, dom nya är mycket bättre och håller längre.
Så det är bara att byta den vänstra, men det är lika bra att byta båda
för den högra kommer snart att släppa den med.

mvh stefan
Tack, då var det som jag trodde. Antar att det är byte på båda sidor som gäller? Ska man köpa BMW original eller finns det lämpligare alternativ? Behöver man göra hjulinställning när man är klar?
Tack, du hann före! :-)
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Du kan köpa från Meca, Autoexperten eller dyl utan problem. Det är oftast OEM-grejer. Du bör göra en hjuljustering efteråt, kan vara bra att göra en 4-hjulinställnings om du inte gjort på det på länge...

M V H
Stephan

Tack!
Jag hittade en guide hur man gör detta på:
Länk

Nu har jag plockat isär allt och de gamla bussningarna gick enkelt att trycka ut med bara en skruvmejsel. Dock så verkar det inte som om bussningen hade någon ytterdel i metall?? Om den inte sitter kvar det vill säga. Så min fråga är väl hur jag ser om det sitter kvar något mer som ska bort?

Det löste sig, den hade oxiderat så mycket att den inte syntes. Nu är klonket borta iaf!
Glöm inte hjulinställningen nu!
Nä, ska göra det i veckan. Passade på att byta fjädrar samtidigt då de gamla hade börjat rosta sönder nertill.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.