|
|
|
|---|---|
|
Hej nu har jag fått hem min bmw. och allt verkar frid och fröjd. Men min far tycker att jag har gjort en skit affär, för enligt honom så är 750 så jävla slö, och han har köpt en supra till min lille bror. så jag skulle vilja stänga deras munnar en gång för alltid, så hur kan jag trimma min bmw? så den håller? hur många hkr kan jag komma upp i? detta är korkat igentligen men tycker inte man ska tracka ner på bmw. Tacksamm för svar. | |
|
Som jag ser det köper man inte en 7-serie för att rejsa mot supror, försök föklara för din farsa att en 7-serie glider man med :). Inte för att låta som en tråkmåns, men skall man trimma en 750 utan att det kostar 100 000 kr i sugmotortrim blir det turbo eller kompressor. Och det är inte lätt eller gjort i en handvändning om man inte har turbokonverterat innan. Och du har ju redan märkt att det finns en del som kan krångla på en gammal 750. Det enda "enkla" jag kommer på är Lustgas. Vad är det för Supra för övrigt, årsmodell? |
|
| Hur gammal är du, 14 år ? Tänk på hur mycket skönare du åker i BMW:n. | |
|
Det finns de som snickrat på dubbla turboaggregat på M70n, sök här på forumet så hittar du ett exempel. Som redan nämnts lämpar sig sugmotorer sämre för trim. Det allra enklaste och billigaste sättet att få bilen att gå fortare är att reducera vikten. Elstolar är oerhört tunga, baksätet behöver du ju inte om inga passagerare åker med, reservhjulet väger en del, ljudisolering och så vidare. Ganska snart passerar man dock en gräns, E32 är ju ingen racebil utan en motorvägskryssare bäst lämpad för långa färder i högre fart. Då uppskattar man all utrustning, även om den väger. |
|
|
Henkez, och alla ni andra, ni har helt rätt, jag skiter i vad min far säger, han kan gärna få köra om mig 200 gånger. jag blev bara lite irriterad. bra att ni pratade lite vett i mig, tack så mycket! |
|
Conan999 |
Fullt ös Sickan. Conan999 |
|
supran är den gamle modellen, med en turbo, ungefär 340-350 hkr. manuell låda mm. |
|
|
Även om Supran är snabbare än din BMW så är din BMW fortfarande en väldigt snabb bil. Glöm inte det. ------ BMW CS #04839 |
|
| Davve: Så jäkla snabb är inte en -89 E32 Lang dessutom. | |
|
Det du behöver för att köra i från din brors Supra är bättre vikt/effekt förhållande. Du måste alltså antingen sänka vikten eller höja effekten, rätt logiskt ;) |
|
|
Theraphosa, kom ihåg att det alltid kommer att finnas någon som har en snabbare bil än dig, Tala om för din föredömligt mogna farsa att det alltid finns en alfahane som är starkare, tjänar mer, har en snyggare fru, ett större Göran Person torp, en finare lustjakt osv osv än han har. Lite skämtsamt kan man säga att om man har behov av att bevisa att man är snabbast iväg från rödljuset så det den egna självkänslan man vill köra ifatt. Supran är en mycket kompetent sportbil, byggd som en sådan medan BMW 750 är en bekväm glidare. Två olika bilar byggda för olika syften. E |
|
|
tack för era svar, jag äger en bmw 750-95 års modell nu, blev lite problem med 88an, men jag är nöjd, far har provkört den, han verkade gilla den lika mycket som jag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.