|
|
|
|---|---|
|
Tjena Kan tänka mig att liknande varit uppe innan, men har sökt och inte hittat vad jag söker.. tänkte testa köra 100% e85 i min 320 (när yttertempen blivit varmare) och har ett par m52b28 spridare liggandes, vore det möjligt att bara byta spridarna rakt av för att kompensera för etanolen? om jag inte är helt ute och snurrar så är väll soppapumpen samma på 320 och 325 och borde hänga med? Någon som provat något liknande? eller har andra tips? | |
|
Hej! Jag kör M50B20 utan vanos på ren E85 sedan ett år tillbaka.. Visserligen med annat sprut och andra spolar. M50B20 resp. M50B25 har samma spridare men 3 resp. 3.5bar soppatryck och därmed olika flöde. Först vid -10 börjar den bli lite svårstartad... 150cc/min är specen på M50B20 vid 3bar så skriv gärna vad spridarna på en M52B28 är och vid vilket tryck den jobbar. Det som blir svårt för dig att uppnå med din etanolkonvertering är dels att pricka rätt med soppa genom att schablonmässigt byta spridare till nåt som är ca 30-40% större och dels blir det utebliven "effektökning" eftersom etanolen gillar/kräver mer förtändning än vad mappningen har. Originalmappningen är tämligen restriktiv med tändning medan kompressionen gärna kunde fått vara ännu högre då man kör på etanol eftersom man inte är knackbegränsad där. Jag ligger på 35-40grader låglast och 30-35grader på fullast på etanol. Här är min bil och det jag gjort; Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.