|
|
|
|---|---|
|
Defrosten fungerar plötsligt dåligt på förarsidan medan det är perfekt sikt på passagerarsidan. Känns lite orättvist om man säger så! ;) Vad jag förstår sitter det även i en E34 (525ti) en temp-sensor på vardera sidan i kupén som känner av den aktuella temperaturen och reglerar värmen/kylan efter den. Låter misstänkt? Eller finns fler felkällor? | |
|
om jag inte mins helt fel så sitter temp-sensorerna nere vid fötterna, De är inte så att du har lyckats få ner nått skräp i utblåst? |
|
|
Jag hade samma problem på min. Kom fram till att det var mkt fukt under gummimattan på förarsidan efter all snö och blask som man drar med sig in. Avhjälpte detta med att lägga några dagstidningar under mattan. Trodde att fläkten blåste mindre på förarsidan men det löste sig när man fick bort fukten ur bilen. Kan vara en ide att byta tidningar ofta i början. Ett tips bara. |
|
|
Hmm, kanske. Det har varit lite bättre senaste dagarna efter att jag tvättat och gjort rent kupén. Men det är fortfarande ett problem. och fortf bara på förarsidan Det tycks som om problemen startade när jag av misstag tömde batteriet och bilen blev strömlös här om veckan. Har hört att programmeringen av kliman kan vara problemet och att den kan behöva startas om Jag har har kollat utblåset, gälarna vid bakre hjulhusen. Det var inte stopp där iaf. |
|
|
Samma problem på min E34, misstänker att något av alla spjäll i stora klimatsystemet inte riktigt lirar och fuktig luft återcirkuleras. När tid och plats finns ska jag riva ner lite och titta på det.... det är planerat sedan två nu... när som helst blir det ;) //Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.