|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Philip. Jag studerade den aldeles för lite för det. Men eftersom bilen e svart så syns ju minsta skavank på den så givetvis fanns där några. Dan Helsingborg Kör E39:o, BMW M5 och BMW 525 |
|
|
Klart du ska ha M5:an Philip! Köp den! :) Även om den skule ha lite rost (vilket nästan alla e39 har) så går det att åtgärda med en punktbläster och lite ny lack. Man behöver inte gå så långt som jag, som lackade om hela bilen (min 540 Touring med drag - bilmodellen som alla coola kör nu...) pga punktrost, men jag ville byta till safirsvart istället för cosmos. Apropå M-parallell 65-fälgarna (M5 e39) så kan jag avslöja att dom förutom att vara lätta och snygga är enormt praktiska. Jag har dom på min svarta 540 Touring på vintern, och tack vare den blanka, oömma ytan fastnar inte skiten alls på dom. Jag handtvättar iofs bilen ganska ofta, men med högtryck får man dom nästan helt rena, sen bara ett svep med svampen så blir dom tokrena. Otroligt lättskötta. Många tyckte jag var tokig som satte så breda vinterdäck bak (265), men det har funkat kanon-bra. Inget problem med greppet här i Stockholm i varje fall. (på djup, lös snö är det väl "sådär", men annars har det funkat bra) |
|
|
Det kan vara ganska dyrt att fixa till kittskarvarna seriöst. "Min" lackerare demonterar dörrarna och elhissarna plockas ut för att inte blästersanden ska tränga in i mekaniken och motorerna och fastna i fettet. Efter blästring och kittning lackeras hela dörren. Denna procedur på 4 dörrar och någon lucka kostar en bra slant. Alltså rekommenderar jag starkt att försöka hitta en rostfri bil även om den kostar lite mer. Men kolla noga, många säljare tycker att deras bil är rostfri bara för att det inte syns någon rost på dörrens utsida. Ibland syns inte rosten tydligt ens på insidan. |
|
|
kommer precis in fårn garaget . fick en massa vårkänslor nu när solen tittar fram. Har dammsugit ooch vaxat hela bilen ink fälgarna. Riktigt trevligt väder i solen nu. 1 månad kvar till påställning.... suck.... Dan Helsingborg Kör E39:o, BMW M5 och BMW 525 |
|
|
Ja, det är synd att en så bra bil i övrigt ska ha så taskigt rostskydd. Eftersom de första M5 E39 nu är ca 11 år gamla får väl folket leva med några små blåsor under lacken, om man nu får bilen billigt ;-) BMW CS #1812 |
|
|
Lassse-Sl500 Jag trodde de coolaste var de med M5 E39 med dragkrok (som jag:)) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.