|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
"tokförslag i just de prisklasserna som diskuteras, 120-130 tusen." Vill minnas att killen som sålde den till dig var nere i 140' på slutet innan du köpte den. Min -02 såldes för runt 160' förra året. Jag hävdar absolut att man kan hitta en hyggligt fin 99/00 för 120-130' och det kunde man redan för några år sedan. Bilen som TS kollat på borde kosta under 100' enligt mig. |
|
|
Kvittar hur fin bilen e men 169 000 för en 99 tycker jag personligen e för mycket. Oavsett om den e sv-såld eller inte..Det e nog därför du har den kvar på annons fortfarande. Alla snackar om att köpa sv sålt men kan nog säga att jag köper hellre en tysklands bil än en sv såld med tanke på att man ser och hör hur dem sv sålda bilarna blir behandlade. Rost åter rost snålar med service köper vag lmm klödar för att spara en slant och har även läst att någon använder Biltema olja i sin M5.. snacka om att BMW i Munchen ryser och drar sig i håret om dem skulle hört detta,, Kollar man i tyskland på en M5 som har en eller två ägare så e dem till 99% bara servade på BMW just för att dem ska vara garanterade att bilen håller mellan service intervallerna och de höga tempot på Autoban.. så hellre en 20 000 milare från en Dr Hans i tyskland än en sv-såld med 10 000 mil och 10 ägare.. OBS detta e vad jag tycker och e inget på hopp eller anklagelse mot någon.. |
|
|
Håller med..!! Jag stirrar inte mig blind på antalet mil osv.. Har man ett någorlunda tränat öga och öra så märker man direkt vilka bilar som är omhändertagna.. Jag har sett otroliga skillnader på bilar när det kommer till mil och år.. Jag personligen bryr mig inte om det är import och köper gärna importerade bilarl.. =) Vissa säger att dom är MYCKET dyrare i försäkring men har själv aldrig kollat upp ifall det är sant och isåfall om hur mycket det skiljer.. |
|
|
Har själv haft fem importerade BMW och ingen av dessa har kostat mer för att dom varit importerade, en av dom har faktiskt varit billigare...Däremot så har det oftast varit extra krav från FB på nyckelintyg och märkta rutor samt att maskinskadeförsäkringen tidigare inte omfattade importerade bilar och numera när det gör det så är det högre självrisk. Kan tänka mig att köpa importerat men jag föredrar helt klart att själv köpa i Tyskland och importera. ___ //Ulf |
|
|
För det första så är det 165 å inget annat. Sen e det ju begjärt. Nårra 140 KKr har iaf inte jag gett för bilen och inte han som hade den innan mig heller. Björn håll dig till fakta, om du inte har nån skriv då inget istället för att bara gissa... Dan Helsingborg Kör E39:o, BMW M5 och BMW 525 |
|
|
Du sålde ju bilen till en kille för snart två år sedan. Begärt pris var då 170'. Av någon anledning ville killen ganska snart sälja bilen igen och annonserade ut den för ungefär samma pengar som han gav. Försäljningen gick inget vidare och han startade en tråd om detta. Priset sänktes i omgångar och jag funderade faktiskt på att köpa bilen då. Finns så många m5 trådar så jag lyckas tyvärr inte hitta den på rak arm. Du kanske minns vad hans nick på AP var? Priset som diskuterades var runt 140' på slutet. Sen köpte du ju tillbaka bilen. Vad du gav vet jag inte, jag har heller inga problem med att du eventuellt tjänar en slant på affären. Ville bara belysa att det du kallar "tokförslag" (130') inte är så långt ifrån vad bilen kunde bytt ägare för tidigare. |
|
| Kallas skinnet/stolarna något speciellt i m5:an som tråden handlar om? | |
| reg nr rbd807... | |
|
Wante: Heritage kallas det om jag inte minns fel. ___ //Ulf |
|
|
M5 är ju så hopplöst ute nu... visste ni inte att det är 540iA Touring e39 som gäller nu för dom riktiga killarna? (med dragkrok) ;) |
|
|
Lasse-SL500, du skar precis k-ken av mej nu, jag planerar att köpa en M5 till våren. Allt jag vill är att vara cool! :-) Är man verkligen coolare i en 540 touring? -I så fall blir det en sån. -eller... :-) Oändlig diskussion detta med skick vs pris i övrigt men jag är tacksam för dom som kollar upp bilar på t. ex. blocket och delar med sej av intrycken. Utbudet i Norrland är ju begränsat och intressanta objekt dyker upp i fjollträsk eller norr om Danmark. Det är långt att åka för att hitta ett lik, så lite förhandsinfo är alltid bra. *När nyfikenheten överträffar förståndet* |
|
|
Någon som har varit och tittat på denna M5? Länk Den är väldigt vacker med utökat läder, välbevarade M-Parallel 65-fälgar och angeleyes. BMW CS #1812 |
|
|
Philip. Var där idag å kollade. Dock inte på denna, det var en SL500 de hade. Men gick även förbi denna som snabbast. Såg fräsch ut trotts sina mil. Lite halvsliten i nosen men annars ok . Jag har inte synat den jättenoga så åk inte 100 mil bara för det :-) Dan Helsingborg Kör E39:o, BMW M5 och BMW 525 |
|
|
Okej Dan! Jag skulle vilja veta hur den ser ut i dörrkanter och bagagelucka. Väldigt få E39:or klarar sig från rost även om det naturligtvis finns undantag. Är du på Rockensons bil någon mer gång får du gärna ta dig en noggrannare titt och hälsa från mig :-) BMW CS #1812 |
|
|
Galant turbo: haha (gott skratt), önskar dig lycka till i jakten på M5:an! Det är fina bilar, grymma faktiskt. Men JA - inte så grymma som en 540 iAT! ;) Man är som allra coolast i en 540 Touring, med nedvevad ruta, upprullad skjorta och kromade armbågar! Dragkrok är självklart ett måste! :) Philip: där har du rätt. Jag bytte bakluckan pga rost och har låtit blästra och lacka alla dörrar pga rost (hela bilen faktiskt). Det är något med karosskittet de använde, det pallar inte vår sibiriska vinter-gegga tror jag. |
|
|
Precis Lasse! Enligt mina källor kittade BMW sina karossdelar direkt på galvet utan grundfärg i många år vilket medförde att kittet efter ett tag sprack upp och fukt kom in under. Det var likadant på E32, E34 samt E38, E46. Konstruktionsfel eller inte? BMW CS #1812 |
|
|
Känner igen rost problmet på min 525:a samt 525 från 2004 som jag hade.. rost i huv å lucka ananrs ok. 525:an jag har nu har docl "bara lite rost i ena kanten på motorhuven. min M5a har dock klarat sig helt från rost. förmodligen för att den inte sett nått salt. Å tur e väll det. Dan Helsingborg Kör E39:o, BMW M5 och BMW 525 |
|
|
Philip... Tror tyvärr inte jag kommer åka dit nått mer då SL en jag kollade på hade nått sukumt med växellådan. den hugger mellan växlarna så det vibreerar i bilen. Dan Helsingborg Kör E39:o, BMW M5 och BMW 525 |
|
|
Okej, hoppas inte Rockensons är några värre bilskojare ;-) Hur skulle du vilja beskriva skicket på den svarta M5:an jämfört med din som är nära nyskick? BMW CS #1812 |
|
| Hej brukar inte skriva här så mycket men vad gäller Rockensons bil så e det Samma ägare som äger Daniels bil! i Helsingborg | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.