|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Har sett hans bil på zatzy förut. sanslöst. Jag älskar att putsa själv.. Men det är för mkt ångest. Ibland känns det som man är ensam i världen om att bry sig om bilar. Parkeringsplatser är värst då alla smäller dörranna i alla.. Så nu ser jag gärna att en bruks bil inte är perfekt på utsidan. Man mår bättre så. Hur kul är det att lackera om hela fronten på en bil för att bli av med stenskotten sen dra en 20mils tur på e4an och ha 3nya... Ush.. de är så jobbigt. |
|
|
Har sett hans bil på zatzy förut. sanslöst. Jag älskar att putsa själv.. Men det är för mkt ångest. Ibland känns det som man är ensam i världen om att bry sig om bilar. Parkeringsplatser är värst då alla smäller dörranna i alla.. Så nu ser jag gärna att en bruks bil inte är perfekt på utsidan. Man mår bättre så. Hur kul är det att lackera om hela fronten på en bil för att bli av med stenskotten sen dra en 20mils tur på e4an och ha 3nya... Ush.. de är så jobbigt. |
|
|
Skönt att läsa att det finns fler skadade människor än man själv när det gäller bilar och bilvård:) BMW M-POWER |
|
|
Man blir alltid lika besviken Denkan. Den här M5:an Länk sades vara rostfri i telefon förutom en liten prick i "fågelbadet". Lättlurad som man var åkte jag hela vägen från Göteborg till Vellinge för att se bilen. Högglanspolerad vilket gav ett bra intryck på 5-10 meters avstånd. Väl på plats öppnades passagerardörren där det kröp rost hela vägen nedifrån dörrkanten. I stort sett alla dörrar var mer eller mindre angripna. Bakom bakspoilern började det bubbla, a-stolpen och i fågelbadet var lacken borta och man såg endast rostfärg. Bilen sades ej ha varit vinterkörd. Fine, då måste alla andra vinterkört utom möjligen nuvarande ägare. Serviceboken tryckt i maj -00 och bilen var en -99. Hallå??!! Åker man långt förväntar man sig att säljaren ska ge en korrekt beskrivning av bilen som misslyckades grovt i detta fall. Precis som det skrevs tidigare kan man inte förvänta sig en felfri bil för 131.000 kr som priset var tidigare. Tydligen kan pedantskick dock uppfattas olika. Köp inte bilen! BMW CS #1812 |
|
|
Finns bara en sak att göra ... ta en resa till tyskland o kolla M5 nästa vecka. har ett par jag ska kolla på så vi får väl se vad det blir. Dem flesta tyskar brukar vara ärliga och köper man på firma brukar dem vara mer seriösa.. Den i vellinge -99 har jag ringt till oxå och han sa att det inte fanns någon rost och att han tyckte det va för j-t att dem hade skrivit här på ap att den va rostig.. men för fan detta e väl ett forum just för sånt .. dela med sig om hur bilar ser ut och om man vet något positivt eller negativt.. visst sen finns det dem som skriver här oxå som inte ens sett bilen att den e skit o bankad osv utan någon som helst fakta eller info.. ??? |
|
|
Ja, rena rama pajaseriet! Hur kan han ärligt säga att bilen inte är rostig?! Den är precis i samma klass som den M5:an tråden handlar om. Riktiga vinterkörda lik! BMW CS #1812 |
|
| Det är lite moment 22 att köpa en fräsh M5 nu. Alla som är rädda om sin bil och vårdar den med omsorg har den avställd och men andra ord inte i ordning för provkörning eller försäljning. | |
|
Lågmilare+ härlig färgkombo Länk |
|
| Men tjena priset. 281 020kr för en -03 M5:a | |
| Håller med dig,Decerto..lite överpris... | |
|
Gör de Denkan.. Åk till Tyskland...Större utbud=större valmöjligheter.. Lycka till....... |
|
| Tack.. hoppas det går bättre där nere.. vilket jag tror för där snålar dem ialla fall inte med servicen på dessa bilar och om det bara är en eller två ägare brukar det vara full service bok från BMW vilket nog alla gillar här hemma =) | |
|
Riktigt snygg Bianca, jag har haft koll på den ett tag. Hade den kostat en bit över 200.000 kr hade den varit betydligt mer intressant för merparten M5-letare på forumet. BMW CS #1812 |
|
|
Säkert fin M5:a den där blåa i Tyskland men inredningen..! *urk* =) Jag tycker de där pastellblåa påminner om 90-talet och Vw Polo Colour Concept.. =) Länk Ur 2:a hands värde så bör man nog köpa en med "normal" inredning, typ svart eller beige osv.. Men men det är ju smaksak, men enligt mig och många bilintresserade kompisar så hade varken jag eller dom någionsin velat ha de där olika pastellfärgerna.. Lycka till i Tyskland Denkan..! Snubblar du över en 16:9 skärm så köp den till mig.. =) |
|
|
Jag kan väl hålla med i viss mån om att Bicolour idag känns rätt daterat. Dock hade det inte spelat någon roll för min del om bilen i övrigt varit i kanonskick. BMW CS #1812 |
|
| 16:9 skärm hittar du billigare här i sverige. finns många som livnärar sig på sk hitta dem ute.. skriv in ett intresse på delar köpes så lär du få ett mail. kostar runt 3500 för skärm vxl dvd .. men som sagt dem kan försvinna från din bil lika fort om någon annan lägger en beställning.. tyvärr | |
|
Så här kan det gå.. hahaha Länk |
|
|
Best of Blocket :-) BMW CS #1812 |
|
|
Hahaha.. Undrar hur många som har ringt den numret idag.. =) Jag har lagt ut köpes annons men ingen har ringt.. Har spanat en del på Ebay men det verkar vara lite mycket lurendrejare där.. Även så har jag lärt mig nu att det skiljer sig emellan de olika enheterna och svårt att veta vad man får från Ebay.. Ringde på en annons här på Autopower som hade en skärm men ville ha 4500 kr för den vilket jag tyckte var lite mycket.. Men men med lite tålamod så kanske man kommer över ett bra exemplat till sommaren.. |
|
|
som många säkert vet så har jag min på annons på blocket. Kan själv hålla med många som skriver här men mnga talar mot sig själva. alal är överens om att en ritkigt välhållen bil kostar pengar men det e fan ytterst få som verkar fatta när det verkligen gäller. Har fått ett antal samtal med tokförslag i just de prisklasserna som diskuteras, 120-130 tusen. så det verkar vara mycket snack å lite verkstad. Om nån här e ute efter en tokfräsch en och 100% utan rost kan ni ju Pm:a..... Dan Helsingborg Kör E39:o, BMW M5 och BMW 525 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.