|
|
|
|---|---|
|
hej, efter renovering av motorn, och oljebyta i lådan slirar nu lådan och det går knappt att ta sig fram, nu vet jag inte hur ärlig förra ägaren var men men.. jag lästa iaf att om batteriet är dåligt kan lådan slira och inte vilja gå, som sagt bilen har stått sedan september så batteriet är helt slut och bilen kräver starthjälp. Jag hoppas verkligen det är felet, men vill höra alla fel som det kan vara, oljan jag stoppa i var dxIII (tror jag den hette) inte bytt filter. mvh// marcus | |
|
För lite olja i automaten? Mvh |
|
| fyllde tills de rann över, så de tror ja inte. | |
| måste tillägga att jag dock inte växlat igenom alla lägen mer än 4-5 gånger om nu det ska behövas mer. | |
|
Hmm, vet inte hur noga det är med oljenivån på BMW men på en mercedes är det EXTREMT noga med såväl val av olja samt i synnerhet vilken nivå man har. Det mäts med oljesticka vid en specifik temperatur. Blev lite fundersam när du skrev att du fyllt tills det rann över...Är det en övre plugg på BMW-lådorna som man fyller upp till? |
|
|
Phastey, det är ingen övre plugg på lådorna på E36. Marqus91, testa och köra en sväng, det kan ta ett tag för oljan att verka bra, det tog ett tag för mig innan skillnaden kändes. Vet inte om det har med batteriet att göra, men har du tillgång till en CTEK-laddare så kör hårt! BMW - När du hatar att köa! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.