|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Vad är det som skiljer på en cab och coupe i chassiet som påverkar köregenskaperna? Kan man leva med det för att få ha en cab? :) mvh Kalle Ha kul | |
|
Traditionellt sett så är cabbarna mindre vridstyva i karossen, men det behöver inte betyda så mycket med nyare bilar. Vorsprung durch freude am fahren |
|
Verdi |
Är inte caben tyngre också? |
|
Jo jag tror att det är typ 100 kilo eller något sånt. Men i en bil med 235 häst eller vad det är så tror ja inte man märker så jätte stor skillnad... men det är vad ja tror! Ha kul |
|
Verdi |
Att den får långsammare acceleration pga högre vikt är bara ett av problemen. Det blir även sämre väghållning och högre bränsleförbrukning. Vet inte exakt hur mycket det märks i praktiken dock. Du får väl ut och prova och jämföra själv och se vad som känns bäst. |
|
Om vi pratar e46 så väger coupén 1450kg och caben 1680kg, det skiljer alltså 230kg, båda bilarna är 323ci-00. Jag märker dock ingen större skillnad när jag kör bilarna, caben är väldigt vridstyvd för att vara en cab. På min 320 cab e36 märker man större skillnad, när det gäller vridstyvhet. Även prestandan på de båda bilarna känns likvärdig. BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.