|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar verkligen om det inte är dags att införa lite folkvett på de svenska vägarna. Om man kör snabbt och visar att man skall göra en omkörning igenom att blinka med helljuset så måste väl den som ligger framför köra åt sidan.. eller? Detta gäller tydligen inte på västkusten där jag var i helgen. En sån massa slöfockar som drällde runt i sina tråkiga saab'ar. Inget vett alls. Förutom då den M3 killen som jag hann upp utanför Jönköping. Tråkigt att du inte hängde med en bit till.. Vi ses på nästa streetrace i Gbg. Stocholmare är lite smartare... | |
Esa |
Jag undrar vem som har vett? Är du en sån som tvingar ut folk på väggrenen vid möte? Många ggr har man lust att trycka till ovannämnda. Det finns bara en omkörning som är värre och det är dom som till varje pris ska hinna köra om innan tvåfilig väg går över till enfilig. Man är inte skyldig att stiga åt sidan, men man ska å andra sidan inte hindra omkörning genom att öka farten som många fånskallar gör. De finns en vägtyp som jag är osäker på nämligen de extra breda vägarna. Folk verkar tro att de äger väghalvan. Där brukar även jag göra dem påminda att de finns fler på vägen. 1.25.62 på Gelleråsen /Esa |
|
>Esa. Håller med dig till 100%! De breda vägarna tror jag kan hänföras till regeln om att man "alltid" skall hålla så långt till höger på körbanan som möjligt. Min reaktion om ngn "knuffar av mig" med helljus blir oftast tvärtom mot den önskade, vänster blinkers duger gott. Har jag plats och har sett vederbörande i tid så hjälper jag alltid till så gott det går. //Niclas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.