|
|
|
|---|---|
|
Någon som mätt skillnad mellan standard och någon "trim" kam? Eller upplevt någon skillnad? /Otto | |
|
Du får kolla med Kinnby. Han skulle slipa om sina har jag för mig vet inte hur långt han kommit dock. |
|
| är inte den motorn rätt hyffsat vässad redan original? | |
|
Tror inte han kommit så långt, han har ju byggt polisbil... :D Man kan alltid pressa ur lite till med rimliga medel.. Och mycket mer om man har obegränsade resurser...vilket jag inte har. Jag har redan lite mer än standard effekt och toppeffekten ligger omkring 6500-6600 medans s38 orginal ligger på 6900. Skulle gissa att ett par snälla trimkammar skulle göra gott (ca 5% kanske lite till). Vore kul att veta hur mycket det ger. Någon måste ju bänkat?? Eller trimmar alla med turbo nu? :) /Otto |
|
|
Trimmningsgraden är rätt moderat på S38 om vi jämnför med S5xB3x motorerna S38B36 315hk 87,5hk/L S38B38 340hk 89,5hk/L S50B30 286hk 95,3hk/L S50B32 321hk 100,3hk/L S54B32 340hk 106,25hk/L S54B32 360hk 112,5hk/L (M3E46CSL) |
|
|
E3 otto: Ja E28 polisbilen var ju riktigt fräck bilden som Kinnby & Thim fixade var riktigt bra. Fast han får nog lägga på ett kol snart för snart om han ska hinna till premiären på mantorp. Ang kammar så slipar enem om orginal för runt 6000:- för båda. |
|
|
Ang enem kammarna, är det någon som provat dom? Vad ger dessa? 6000:- för omslipade kammar känns dyrt när man kan köpa 2 nya för runt 11500:- Men är det någon som kört något annat än orginal? /Otto |
|
|
Måste väl ändå finnas någon som trimmat en s38 utan turbo... eller? /Otto |
|
|
kolla med colin på rejsa. han har trimmat sin 3.8 ganska friskt ///Jörgen |
|
|
S14 blir det ganska stor skillnad på o s38 är ju en s14 med 2 cylindrar till bara ///Jörgen |
|
|
Jörgen: vad körde du med för kammar och fjädrar och vid vilket varvtal hamnade toppeffekten på? (Ungefär) /Otto |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.


