|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Hej alla. Som en del av min sjukdom kallade "Bilintresse" - så har jag en tendens att vilja byta ut både min och frugans bil varje gång den ena bilen byts ut, detta är för att jag har alltid en idé om att det skall "matcha på uppfarten. Tex så ser mina senaste bilbyten ut som följer: Audi S6 avant + Audi A3, båda i silver Volvo XC90 + Volvo C70, båda i mörk nyans BMW 335xi + BMW 116i, tyvärr olika färger (nuvarande uppsättning) Om jag nu skall byta bil(ar) så är mina krav: Budget 600k Nyare än 2007. Samma märke. Samma färg. Vad tror ni är det bästa upplägget om jag vill åstadkomma: Stor och säker bil till frugan (typ SUV). Hyfsat stor och framförallt rolig pendlarbil till mig. Jag har varit inne på allt från X5+130, eller Touareq+R32, X3 +M3 osv. Familje/frugans bil kan vara en variant som har gått lite längre - då den endast skall gå ca 7km/dag samt lite helgkörning med familjen. Är ni lika sjuka som jag när det gäller bilval? /Andreas. | |
| Av kominationerna du nämner ovan tycker jag M3 + X3 är överlägset. M3an är ju en drömbil att pendla med. Och X3 är ju både rolig och praktisk så den kommer frugan säkert bli nöjd med. Dock kan ju möjligen X3 komma att kännas lite gammal när nya modellen kommer till hösten. | |
|
Ja kul "problem" du har du också. Men samma färg varför det? Jag skulle valt 530-535d + X3 2.0d Men två små bilar är en för mycket! Snart står det två femmor hos oss. |
|
|
Joofa: X3 + M3 är en bra kombo - men hade jag varit normalt funtad så borde jag faktiskt enbart kunna byta ut 116i mot en X3a, då 335xi är en riktigt bra bil. Jag var på väg att byta 116n mot en röd 325a - det hade sett roligt ut på uppfarten med 2 st röda e91or. Karl: För jag vill att det skall matcha på uppfarten, jag har som sagt en skruv lös när det gäller det här. /Andreas. |
|
| Nya femman då? Kanske svårt att få det att rymmas inom budgeten, annars hade ju F10 och en Mini varit trevlig kombo. Men det kanske inte räknas som samma märke. Och då blir det ju ingen suv heller... | |
|
1 st 993 turbo. Borde gå att hitta en skaplig för 590 k. 1 st suzuki swift till tanten, nästan gratis att äga o köra, borde kunna hitta en skaplig för 10 k. Då åker i alla fall en av er ståndsmässigt. |
|
|
Om man ser utanför BMW - vad tror ni om en kombo liknande denna: Länk! och Länk! Man kan nog klämma in dessa under 600k efter lite förhandling. /Andreas. |
|
|
förlåt, men bläh. två VW är två för mycket. Kör M3/X3. |
|
|
Förstår för resten helt och hållet ditt problem. Hade jag haft möjligheten att ha två bilar, hade jag nog tänkt ungefär likadant. |
|
Verdi |
Jag förstår inte hur du har råd... Ärvt en massa pengar? |
Verdi |
On topic dårå... :) Kul idé, men jag gillar INTE VW-kombon. Touaregen börjar se aningen trist ut. Vad har hon för önskemål själv förresten? Skiljer ju en del på en Touareg och en 1-klass om man säger så... Spontant tycker jag att 335:an känns som ett bra val, så varför inte behålla? Kanske en 135:a åt henne? :-) Eller en X5:a? |
| Håller med om att VW-kombinationen inte känns speciellt kul även om det är två bra bilar. Touragen går i mitt tycke bort helt. Ser bara stor och klumpig ut. | |
|
Det har presenterats en ny Touareg nu så det känns som fel läge att köpa en dyr Touareg nu. Inget fel på bilen men om jag känner dig rätt vill du inte ha en bil som ser likadan ut som en 2003a. ;) X5 3,0d till frugan Länk! BMW 130i till dig Länk! är mitt förslag Så ut och handla nu! ------- //Lövet |
|
|
Räknade visst fel med 100k. Men tanke var helrätt! *klappar mig själv på axeln* ------- //Lövet |
|
|
Ta en varsin Lexus IS.. :) //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
Jag kan fixa din lösa skruv om du vill ;) Varför inte bara leta efter något som matchar din 335xi då? Beträffande din budget, är befintliga bilars värde inkluderade i den? |
|
|
X3 och M3 låter härligt, alternativt behåll 335an och köp antingen en X3 eller en starkare 1-serie? :) "Hur har du råd?". Suck, verkar tyvärr vara svårt för en del att förstå att 600k är växelpengar för ett flertal i Sverige. Inget illa menat ;) //Bjersér BMW - over 200 (s)miles/hour |
|
Verdi |
Bjerser, Trist med din överlägsna attityd... Det var faktiskt en uppriktig fråga och inte en retorisk. :) |
|
Överlägsen? Det får jag inte ihop faktiskt... Kanske låg lite attityd i det hela, men tyckte att "det borde vara självklart" att det finns folk med riktigt fet plånbok. Brukar (med rätta?) koppla sådana frågor till den svenska avundsjukan, ber om ursäkt om så inte var fallet :) //Bjersér BMW - over 200 (s)miles/hour |
|
|
"Jag förstår inte hur du har råd... Ärvt en massa pengar? " Verdi, du har ju själv en bil för runt 250'. Vad är det som gör det svårt att förstå att två personer skulle ha råd med bilar för 600' tillsammans? On Topic, Jag tycker du ska behålla din trevliga 335ix och komplettera med en x3 2.0d. Lövet, fin 130i du hittade. Priset är rätt för en -07 med riktigt låga mil. Tyvärr (för mig) var det en 3-d. |
|
|
C63 AMG Kombi till Dig och kanske inte största SUV´n men en Vaz Niva till frugan /M |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.