|
|
|
|---|---|
|
Till mitt senaste inköp, en 325 ci-01, fick jag bara 2 nycklar. Till mina 323:or har jag 4 nycklar till varje bil, det borde väl vara samma till en 01:a? BMW CS #5206 | |
|
Ja, 4 st ska det vara till en 01:a. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Hur många ska man få på en 04:a då? | |
|
Tre. Någonstans däremellan ändrades det. Jag har för mig detta har diskuterats förut, prova att söka. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack för hjälpen, då är det väl bäst att initiera om de man har, ifall det finns 2 till där ute. BMW CS #5206 |
|
| Man ska få två vanliga fjärrnycklar, en metallnyckel och en liten svart plastnyckel. | |
|
Precis så har jag till de "gamla" bilarna, till den nya fick jag bara en med fjärr och en i metall. BMW CS #5206 |
|
| Då är det någon annan som sitter på de andra två nycklarna till din bil. Försök få firman du köpte bilen av att ruska fram de saknade nycklarna. | |
|
Jag köpte den privat, och förre ägaren har aldrig haft fler än 2 nycklar, men det går att initiera om systemet, så att de 2 nycklar som fattas inte går att använda. BMW CS #5206 |
|
|
Vad kostar en sådan initiering för alla som ej vet detta?? Mvh |
|
|
x*100 kr beroende på hur bra kund hos din BMW-verkstad du är. Jag tror x kan variera mellan 0 coh 10, dvs upp till en tusenlapp men jag har för mig att jag betalt någonstans där mitt emellan, dvs cirka 5hundringen. |
|
|
Försäkringsbolaget krävde att jag gjorde det på min 520 när jag köpte den, förmodligern för att den var direktimporterad. Jag åkte till Wölkes i Gbg som tog 800:-men det är några år sen. BMW CS #5206 |
|
|
Jag spärrade bort två nycklar för två år sen, det kostade 800 kr. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.