AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.527

Vart kan man köpa galler till E61 M front?

Og
122
Ogway
F25 Bmw X3 2010
Hej! Jag är ny här och tänkte inleda med en fråga om någon vet var man kan köpa nytt galler till en M-front? Det har spruckit, förmodligen pga. kylan i kombination med en isknöl...

Tacksam för alla tips! Bmw själva lär väl ta rätt saftigt betalt antar jag..

Att köra Bmw är helt enkelt lite bättre än allt annat.
Visa användare
217
Jonas 328
318im Touring-97
Hej o välkommen.
har du kollat hos schmiedmann.se?? Dom har ju lite var av varje,inte så blödiga priser heller.

mvh J
Du kan väl kolla hos BMW till att börja med. Ibland blir man förvånad över att vissa delar är så billiga på BMW...
Hi
136
Hilden
Audi A8 4.2TDi
Kolla med BMW. Jag köpte till min M5 front för typ 300-350spänn så det var inte så blodigt.
Hur kommer det sig att att folk alltid ställer dessa frågor? Man tycker ju att det borde vara uppenbart att BMW tillhandahåller reservdelar och tillbehör.
Lite intressant är det allt =)
Og
122
Ogway
F25 Bmw X3 2010
Ok. Jag tar alltid för vana att kolla på märkes forum först och främst, där man kan få ärliga svar av riktiga entusiaster, visserligen även en hel del snorkiga svar men det kan jag leva med. Bmw handlaren på orten är inte mitt självklara val om man säger så. Därför kollar jag mer än gärna efter andra alternativ. Tack för tipsen.

Hi
136
Hilden
Audi A8 4.2TDi
Hittade kvittot nu. 190 pistoler + moms.
Og
122
Ogway
F25 Bmw X3 2010
Hilden, är det samma galler till M fronten och M5 fronten? Isåfall, du kanske har kvar artikelnumret på kvittot? Vore supersnällt om jag fick det.

Hi
136
Hilden
Audi A8 4.2TDi
Nej det är inte samma. På Mfronten har du infästningarna till luftkanalerna på var sida och på M5 är det bara ett helt galler eftersom luftkanalerna sitter där dimljusen sitter på std och Msport.

Ser att priset på realoem som länkas till ovan är mycket högre och det verkar ju konstigt men ta artikelnumret och kolla med BMW.
Kr
244
Kråkan
330D M-sport Touring-05
525 TDS-94
520 Touring-96
Ogway, ja kan förstå varför inte BMW handlaren är ditt första val...
De gör ju bara bort sig hela tiden, man förlorar ju tron på å vara trogen BMW orginal...
Og
122
Ogway
F25 Bmw X3 2010
Ja, Lyckligtvis kan man ju alltid beställa delar via nätet istället. Risken att bli blåst där är ju faktiskt mindre skulle jag vilja säga.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.