AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.259

Demontera m3 spoiler på min E92

Jag har en m3 spoiler på min bagagelucka som jag tänkte demontera när snön försvunnit. Den är monterad med 3m dubbelhäftande. Någon som vet de bästa sättet att demontera denna utan att förstöra lack eller få repor. Ska demontera den för passformen ej är bra och lacken blev vågig. Har en ny färdiglackad hemma som jag ska montera sen.
Länk
Hårtork i jämna drag längs spoilern, för att mjuka upp limmet och sedan försiktigt lirka loss den.
Alternativt varmluftspistol, men då får du vara försiktig så du inte går för nära/stannar för länge på samma punkt.

Såg just att inlägget var rätt gammalt, så du kanske redan har löst det. Annars; lycka till!
Ställde den i varm garage igår sen körde jag ute i 30 min. Bilen vart lite blöt. Drog bara bort den sen. 90% av all dubbelhäftande följde med, resten tog jag bort. Ska polera av med maskin och sen montera den nya.
Varför ta bort spoilern, den fyller en funktion i högre hastigheter. Högfarts stabilitet.. så tillsvida du inte vill stoppa in en större förstås ;)
Såg inte din sista mening.. sry...
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Snygga fälgar...jag har likadana:D

Gasar du mycket med bilen eller kör du "lugn"? jag har börjat gasa lite mer nu när sommaren är här och jag har funderat på om det finns nån risk för att bilen går sönder för att man varvar den lite mer, jag menar man borde ju inte kunna köra sönder den för att man gasar lite väl? Å andra sidan hade jag en kompis som sprängde turbon på sin saab 9-5 i förra veckan.. så man vet ju inte vad man ska tro.
bm
120
bmw2Dbone
325i m-sport-06
Vad är det för art nr på m3 vingen till e92?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.