|
|
|
|---|---|
|
Syrrans bil har börjat knaka något fruktansvärt i bakvagnen, det hörs i princip bara när bilen gungar i sidled, inte upp och ner. Hissade upp den igår och det går två horisontella stag strax ovanför bärarmarna, kändes som dessa kunde vara boven i dramat. Är det något vanligt fel? Bilen är en 07:a men är det kanske något BMW tar som Goodwill? | |
| min knarrar som fan när det är kallt ute, men annars brukar den inte låta alls. å andra sidan kankse man ska ta en titt närmare :p | |
| Min knarrar också när bilen vickar sidled, men jag har fått för mig att det kommer ifrån karossen vid bakrutan jag, det är dit jag vägleder ljudet.. Så har fått för mig att det är metallen och glaset som rör sig lite och nu när vi har -20 så är det ju inte så konstigt att det knarrar då :P | |
|
Möjligt att det är bakrutan, nu när det är kallt, detta är en Touring, är era det med? |
|
|
Min touring har knarrat ett tag och jag trodde som andra här att det var nåt i inredning/bakrutan som lät, men det är det inte. Tar man tag i railsen bak på bilen och gungar lite så låter det från båda sidorna, utifrån bilen. Ruskigt störigt men har inte haft tid att undersöka det närmare ännu. |
|
| Min är en sedan, Hmm, får prova trycka lite på bakluckan o se om man hör nått :) | |
|
Hmm, då är det nog något från bakvagnen, jag tippar på stagen nr 14 på bilden, Länk |
|
|
Jag har det med, om det är riktigt kallt. Jag har fått för mig att det är bakrutan som andra skriver här, men vågar inte sätta några pengar på det. Det är inte alltid det sker heller, igår var det -15 utan knarr. Jag har fått för mig att det knarrar när det har varit blött, för att sen frysa på. Men bara gissningar. |
|
|
Tjo! Jag hade ett liknande problem på min e30 (dock klart en äldre modell), då var det bakaxel olja som var av fel sort/dålig. Bytte olja å vips så var problemet borta. Det lät när jag svängde, aldrig rakt fram. |
|
| Ska lämna in min på oljeservice snart så får ta o be bmw kolla upp vad det kan vara samtidigt. Men som dd88 skriver, det är inte alltid. Idag hade vi 27 minus och jag har inte haft något knarr däremot i förrgår så knarrade bilen när jag backade ifrån garageuppfarten, då hade vi ungefär -12 tror jag. | |
|
Jag har "knarr" på min sedan, men det kommer när jag har smält snö/is mellan bakrutan och bakluckan. Dvs när man har bakrutevärmaren på så smälter den snö som sen rinner ner och fryser till is mellan rutan/rutans list och bakluckan. Låter ju dock inte som det kan vara samma på era touring bilar. |
|
| Även jag har knarret, men jag har också fått för mig att det är från bakrutan. Jag har en sedan och jag har bilen parkerad på en parkeringsplats varifrån jag måste backa ner för en trottoarkant för att komma ner på gatan. det är bara då jag hör detta "knarr" och jag har hört det sedan jag köpte bilen i april i fjor, dock knappt märkbart i sommarvärme. Jag tror inte alls att det kommer från bakvagnen utan är rätt säker på att det kommer från bakrutan och bakdörrarna. Jag har dessutom taklucka som gör bilen mindre vridstyv, jag tror bara det beror på att karossen rör sig lite när jag backar ner ett hjul i taget. | |
|
finns en tråd på e90post om att döda knarret. man ska tydligen rengöra listerna kring dörrarna. när jag skulle visa min bil för en bilhandlare (väldigt nära ett impulsköp på en mazda6 mps) så klagade handlarn på knarret. jag kände inte till detta tills dess, och jag tycker också det kommer från fönstret. definitivt inredningen, inte bakvagnen. min bakvagn tycker om att knarra lite när det är -25 och bilen stått ute ett tag däremot |
|
| Jag vet inte om vi med knarret har detta gemensamt, men jag öppnar nästan aldrig dörrarna bak. Jag och min sambo åker nästan alltid själva i bilen och baksätet är i princip oanvänt av förra ägaren också. Jag ska dock testa att torka listerna runt dörrar och baklucka nästa gång jag backar ut. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.