|
|
|
|---|---|
|
Hade min bil inne hos en auk BMW verkstad, dom lagade det,men jag fick ett nytt efter dom rivit i bilen. Den ska in nu igen,vad har jag som kund rätt att kräva? *Lånebil? Mvh Pelle | |
Roffa1 |
Klart du ska ha gratis lånebil om verkstaden förorsakat det nya felet. |
|
Fast hur ska man kunna härleda att den nya felet orsakades av mekanikerna som när de lagade det första felet? Du måste nog precisera dig lite om exakt vad de har gjort och när för att du ska få några tips härifrån. Jag tror det är svårt att få nån kompensation - bilar går sönder så är det bara! M V H Stephan |
|
| stephan: kolla din post, hoppas det förklarar lite | |
|
Dagens efter ett av mina tidigare verkstadsbesök började larmlampan blinka sporadiskt och det härleddes till en lös larmgivare för motorhuven. Då jag inte öppnat huven sedan verkstadsbeöket och felet inte fanns före så tyckte jag verkstaden skulle fixa det. Men de stod på sig och sa att de lagar bilar och inte tar sönder dem. De ville ha 400 kr. Jag påtalade att om ni vill ha dessa pengar är det sista gången jag servar hos er och de ville bara ha sina 400 kr och inte några framtida servicar av mig så då skildes våra vägar. Servar nu på annan verkstad och där har jag tvingats reklamera reparation en gång och då fick jag lånebil utan snack. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.