|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det någon som har ett elschema på färgerna på kablarna till ratt kontrollerna på en e39 eller vet var jag kan hitta det? Mvh Thomas | |
|
Knapparna i ratten jobbar mot databussen, inga separata kablar osv. Är det någon speciell funktion du tänker på. FP |
|
|
Hej! Färgerna på kablarna till rattkontrollerna på en ratt tom 03/99 är gul,grå,blå,svart och på typen 03/99 och nyare röd,vit,grå,blå. Undrar vilka färger som matchar varandra så att funktionerna på knapparna blir rätt? Man kan ju lätt tro att grå och grå osv borde motsvara varandra men det är ju inte alltid så alla gånger. Mvh Thomas |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Notera att DU INTE kan montera en ratt med airbag från en tillverkad from 03/99 på en äldre E39. Är tvåstegsairbag from det datumet. Det är väl inte samma kontakter heller har jag för mig. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hej! Använder fortfarande min single stage airbag men har en nyare ratt bara och på den så skiljer färgerna på kablarna lite bara. Enkelt att prova sig fram men tänkte om någon redan visste så är det ännu enklare. Mvh Thomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.