|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Hur gör jag för att fluscha automatlådan på min bil? Skulle byta olja i den igår för första gången (köpte den för ca ½år sedan) och oljan såg allt annat än bra ut så ja skulle vilja få ur ALL olja och i med ny. Någon som vet hur jag gör detta? Hur mycket olja kn det gå åt om jag gör det? | |
| Sorry den här tråden va verkligen onödig. Kommer inte att våga flusha lådan men kan heller inte hälla tilbaka den gamla oljan så det får bli ett vanligt byte och vänta på raset :/ | |
|
Gör bytet i flera steg. Dvs byt den olja som går att tappa ur, kör ett par mil, byt igen, kör ett par mil och slutligen byt igen. Efter tre tömningar/fyllningar så skall lådan vara skapligt sannerad. För oljemängd, kolla istruktionsbok. Står det inte där kolla realoem.com. Står det inte där kolla castrols sida.... |
|
| Oljan va bränd i min låda tyvärr. Den såg ut som gammal motorolja. Fanns inte ens en ton av rött i den. Svart eller jättemörkgrå. Det enda roliga i kråksången är att snart får man lära sig att serva en automatlåda :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.