AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.519

523 an vill inte starta!

Visa användare
29
MPOWER 2
BMW 740IA -98. Cosmossvartmet. (kanonfin)
Hej problem med att starta 523 - 97a, efter ca 15 startförsök gav jag upp! har varit lite svårstartad ett tag bluddrande precis vid start men har alltid startat förrut, batteriet nytt. Men vid senaste åkturen var bilen enormt trött orkade knappt upp för backarna, Vad kan ha hänt? MVH Inge

MPOWER 2
Visa användare
97
Viktor_89
525iA Touring -04
518i -87
840cia individual -93
325 kompressor -93
tätt bränslefilter trasig bränsle pump?
Spontant tänker jag vevaxelgivare, är den trasig så startar inte bilen.
Visa användare
29
MPOWER 2
Tackar ! den började gå sämre och sämre efteren red line i tanken, så min första tanke var bränslefiltret, men vevaxelgivare låter nog rimligt, går det att testa på annat sätt än att koppla upp den? tack sä jättemycket för svaren! MVH Franzén

MPOWER 2
Visa användare
556
Henrikkarlsson90
530 IA Touring - 02
316 E21 - 76
Jag gissar också på vevaxelgivare hade liknande problem på min som du beskriver så lämna in på bmw och blev en kostanad på ca 2k
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Jag tror mera på bränslepumpen än vevaxelgivaren. Försök bygla reläet och lyssna om pumpen låter frisk eller stendöd.

//Magnus

Det är inte så att du har för lite bensin i bilen och förpumpen har gått?
om den går och man kommer under en viss liter så blir den svårstartad.

Så det kan mycket väl vara den, att byta bränslefilter är aldrig fel om man upplever bränsleproblem.
Visa användare
29
MPOWER 2
Tack det var väldigt snällt med lite råd om vad det kan va! bränslepumpen låter som den funkar , men startmotorn låter inte bra nu, Den drar inte runt på starten riktigt mer än ca 1ggr på 6 försök, Roligt värre det här ! Ska in med den så fort jag ordnat transport! det är ju lite krångligt med automat, tack än en gång för svaren MVH I

MPOWER 2
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Hur är det med batterispänningen?

Bara för att batteriet är någorlunda nytt, behöver det inte automatiskt betyda att det är laddat...

Om du får igång bilen efter att ha laddat batteriet i (helst i ett dygn eller mer), mät laddströmmen - kan vara dålig generator som inte laddar upp batteriet riktigt.

E39 och många andra moderna BMW är väldigt känsliga för lågt laddade batterier!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
29
MPOWER 2
tack för tipset, kan va som du säger har laddat det 24h men den slirar på startmotorn och låter illa. mvh

MPOWER 2
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.