|
|
|
|---|---|
|
Hej, Någon som har handlat från denna sida (usa) som vet vad det kan bli för kostnad för tull & frakt . Länk Sedan undrar jag om någon har kommit på en lösning för att skaffa ett nytt emblem på nyckeln (e91) som har trillat av. ca 10mm bred. | |
Roffa1 |
Om inte säljaren skickar fodralet som gåva, så tillkommer Svensk moms med 25% samt tullavgift inkl stämpel och exp avg. Plus att tullen tar ut Svensk fraktkostnad hem till dig. Det kan sluta med att fodralet kostar omkring 400:- Det har på senare tid blivit så illa att tullen även momsbelägger försändelser märkta som Gåva eller begagnade reservdelar. |
|
En enklare modell av nyckelfodral finns att köpa på BMW, ca 80 kr tror jag Länk BMW CS #5139 |
|
| Om varuvärdet på försändelser från USA understiger 400 kr tillkommer varken moms eller tull. | |
|
Många faktafel i tråden... Det är vid 300kr gränsen går för eventuell tull, moms tas ut från första kronan. Dessutom tillkommer en expedtionsavgift, den varierar mellan speditörerna. Svenska posten brukar ta ca 100kr + moms har jag för mig. Tullen tar inte ut någon fraktkostad i Sverige, den har du ju redan betalt till leverantören. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Bayer_Aleks |
De e så enkelt som att gå in på Tullverkets hemsida och läsa innantill. Tullverket tar 3,5% på din totala summa, alltlså varans pris+frakten som du betalade för Vidare så gäller + 25% i moms för varan och 100 kr speditionsavgift. |
Bayer_Aleks |
...glömde tillägga att gåvor som skickas mellan privatpersoner och som understiger värdet av 500 kr inte betalas nån moms eller tull på. Du betalar inte tull om varan som skickas och deklareras hos speditören med högsta belopp om 1600 kr, dock betalar du moms. |
| sluta va så rädda för att besrtälla från usa. jag har aldrig åkt dit i tullen. har alderig beställt något olagligt, men däremot rätt stora saker. som en spoiler och en professional stereo till e90. ganska dyra grejer, men aldrig betalat tull, eller moms. detta gäller även mina vänner som gör exakt samma sak. även dom som beställer från usa och från kina. never had any problems :) har inget emot att behöva betala tull 1/10 gånger när jag beställer massa saker tidigare :P | |
Roffa1 |
Mina senaste fem beställningar från USA har samtliga blivit stoppade av den Svenska tullen, trots märkning som GIFT och USED SPARE PARTS. samt märkta med varuvärde för max 300:- Tullen har öppnat paketen och utfört en egen bedömning av varuvärdet. Vid tel samtal med tullen Arlanda, så hade jag att välja på att betala eller att varorna returnerades till avsändarlandet. (Det vart förlustaffär i samtliga fem fall) Innan dess har det fungerat i 10 år utan minsta problem, verkar som att reglerna blivit hårdare för import utanför EU. |
| Roffa1: ajdå. jag har dessvärre aldrig stött på detta problem. fick du punga ut mycket pengar? för jag har beställt lampor från usa. hoppas inte dessa fastnar i tullen. | |
|
Jag har nog handlat 20-25 olika gånger från USA och Kina och har ALDRIG sluppit varesig tull eller moms. Det enda man kan göra nu för tiden är att skriva ner värdet på produkterna för att få minskad moms och tullavgift. ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
Bayer_Aleks |
Nu va ju frågan helt annan från "bhindas". Vad det kostar med tull och OM dem tar tull för sådana saker. Att man sluppit undan från tull har jag också gjort, men förr eller senare så får man stå där och punga ut det en vacker dag. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.