AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.011

Skum bild på instrumenthus

Fr
156
Friedrich S
BMW 740ia-98
Är det så här det ser ut när det indikeras att instrumenthuset eller något inte stämmer överens? Jag syftar på den röda pricken i displayen för trippmätaren?

Länk

Lustigt är också graderingen på förbrukningmätaren, km/l...???
Bilar för den amerikanska marknaden har väl graderingen i miles/gallon,
men km/l har jag aldrig sett.

Jag är inte intresserad av bilen, men det vore intressant att veta vad det här är för en konstig variant. Varianten Fusk med stort F? Eller är jag helt fel ute?
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Den kommer från Kanada, de hade gradering i l/km: Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Fr
156
Friedrich S
BMW 740ia-98
Ok, tack för informationen Erik W.

Jag sökte efter "rote punkte" på 7-er forum och vad dök upp?
Jo, bla en diskussion om just bilen i annonsen..Internet är fantastiskt.

Länk
Den röda pricken betyder väl bara att det finns meddelande att läsa i checkcontrolen, allt ifrån fyll på spolarvätska till att lådan går i nödläge.
Fr
156
Friedrich S
BMW 740ia-98
Nej, Mr Olsson. Om något finns att läsa i checkkontrollen tänds två trianglar i i vardera änden på displayen efter att meddelandet har visats. Pricken betyder att något är fel med instrumentet och mätarställningen.
Detta diskuteras också i länken som jag skickade med i mitt förra inlägg.
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Den röda pricken betyder i detta fallet att värdena i ljusmodulen och instrumentet inte är inom det intervall som krävs. Om jag minns rätt tänds pricken om skillnaden överstiger ca 20 mil.
Det måste dock inte betyda att mätaren är justerad. Det kan lika väl vara ljusmodulen som bytts ut.
Flera gamla E38:or hade problem med att ljusmodulerna blev överhettade. De ursprungliga hade gigantiska kylflänsar medan den nyare modellen inte har dessa.
Problemet är i och för sig enkelt att lösa med exempelvis PA-Softs programmeringsutrustning, viktigt är dock att kolla upp milställningen i sådana här fall eftersom det kan betyda mätarjustering.

Japanimport är 750in, bör gå att tyda chassinumret som är skrivet på vindrutan. Japanbilar har låga körsträckor, gick en M5-95 med 4000mil och en Alpina B10 4,6 Switchtronic-95 med 8000mil iår.

Nordamerika har haft 3:dje bromsljus som lag sedan 1986årsmodell + sidopositionsljus sedan 1968.

Det kommer in rätt många japanimport till Europa numera.

Majoriteten av dyrare Europabilar är vänsterstyrda i Japan, exempelvis är alla M5 E34 sålda där det.

Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.