|
|
|
|---|---|
| Så var F10 beställd, blev en safirsvart 525dA. Kan bli leverans redan till mitten av april! | |
| Vi fick besked om leverans vecka 18! | |
| Grattis! Vad blev det för utrustning? | |
| Grattis! Undrar också över utrustning? | |
|
Ollen: Specen blev såhär: Safirsvartmet Daktoa läder svart Comfortpkt Fällbara ryggstöd Park Distance Control (PDC) Bak och fram Xenonljus Klimatautomatik Sportläderratt LM Fälg V-eker 328 18" Automatisk sportväxellåda med Steptronic Dragkrok infällbar Solskyddsgardiner för bak och sidorutor Automatiskt avbländbar innerbackspegel Sportstolar Ambient light Förberedelse för Bluetooth HiFi Högtalarsystem M Sportchassi Antracit innertak |
|
Buspelle |
Grattis! Den första jag hör som har lagt beställning. Förvånande men kul med så snabb lev som mitten april. Mycket trevli spec. Personligen saknar jag möjligen shadowline, så blir allting svart, men det är ju en smaksak. |
|
Glömde skriva rökarpaket och grå överkant vindruta i specen. -funderar på att ändra till brunt läder? Buspelle: håller med, shadowline hade också varit trevligt, men jag fick dra gränsen någonstans :-). |
|
Buspelle |
janih: Känner till problemet med att dra gränsen, den brukar dock ha en tendens att förflytta sig :) Behåll svart skinn är min rekommendation. Det är klassiskt och alltid snyggt. Har själv kombinationen safirsvart, shadowline, svart läder, antracit innertak på min 335a och det blir samma kombo på nästa bil. Man tröttnar aldrig på den. |
| Grattis! Låter som förnuftiga val av extrautrustning, hade i stort sett valt samma utrustning själv. Svart är snyggt och tidlöst, men jag skulle nog ha skippat antracit innertak och valt till interiörlist aluminium istället. Det är trevligt med lite ljus i kupén från taket och så tycker jag personligen att svart högglans kan se lite plastigt ut. | |
| Är det lika stor skillnad på sportstolarna och komfortstolarna som i E60 så skulle jag välja bort en del visuella extraprylar och satsa på komfort. | |
| Janih - ser bra ut! Fick du någon procent i rabatt? Eller är det svårt på en så splitterny modell? | |
|
Hifi professional är prissänkt jämfört med E60. Nu skiljer det bara 4000 mellan Hifi och Hifi prof. Är det samma hifi i F10 som i E61 så är det helt kass. Men BMW har kanske uppgraderat grejerna lite. Själv väntar jag på att kunna lägga en order på en 525dT. Eventuellt med sportautomaten. |
|
|
Har 10% rabatt via ramavtal (tj.bil)..... Funderade också länge på Hifi professional (istf. antracit innertak), men vanliga hifi räckte gott i de två 5-serie GT-bilar jag har testat, lite bättre ljud än den Hifi jag har i E61 idag. |
|
|
janih>> Låter kanonsnyggt! Det enda jag möjligen skulle ändrat är träpaneler i st för antracit innertak som jag tycker blir för mörkt tillsammans med svart läder. men det är förstår en smaksak. Standard kromade ytterlister (och inte shadowline) tycker jag f.ö. är helrätt mot svart lack. Lycka till med kärran! |
|
| grattis :D du blir nog bland de första i sverige med en f10 | |
|
Grattis och modigt att beställa innan provkörning och sedvanlig klämma på grejerna först. Funderar på att att göra samma sak när nya 3-serien kommer, allt för spänningen! |
|
|
Tackar för fin respons, bytte färgen idag till sophisto grey, såg en sådan 5.serie GT idag och den var riktigt läcker.. Prel. leverans i v.14. |
|
|
fin spec! håller med gorban där. hifi prof till F10 har även dirac-kretsarna från individual audio, vilket borde ge fördel. |
|
| Grattis, nu väntar den eviga väntan bara på bilen. | |
| Är det någon som beställt 520d, och fått reda på leveransvecka? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.