AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.433

Vattentålig nyckel?

Jag vindsurfar. Hade en E46 förut, och den hade en plastnyckel som jag hade runt halsen när jag var ute. Perfekt!

Fjärrkontrollen för min E90 har ju en integrerad nyckel i fjärrkontrollen. Tyvärr så har den rörliga delar, och jag antar att den har en metallfjäder i sig. Stämmer det? Inte nån bra idé att ha den runt halsen när man surfar i saltvatten, antar jag. Eller kan det funka?

Alternativet är såklart nån typ av vattentät behållare som man kan ha runt halsen. Ska titta efter det om ni inte ger mig GO för att ha nyckeln i saltvatten...
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Måste vara enormt mycket smartare att köpa en vattentät behållare direkt istället för att chansa på att nyckeln är tät.
Hörde på jobbet att en nyckel till en V70 -07 kostar drygt 4000:- så en E90-nyckelklump är nog inte gratis heller.
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Till min V 70 kostade det de pengarna också mycket konstiga nycklar tåler inte ens en 60 gradig tvätt

Ha deT
gO
1.407
gOry
335i Touring
Finns vattentäta fickor för mobiltelefoner så köp en sån i så liten storlek som möjligt!
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Oj, hur du än gör så se till att ha reservnyckeln "hyfsat nära tillhands" ifall det osannolika skulle hända...dvs du tappar nyckeln ute "till havs" :)

Mvh Janne.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
E39:ans nyckel tål 60 graders tvätt, det har min sambo testat! =)

M3 E30Länk
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Min nyckel till E39 har gått tre tvättprogram i tvättmaskin. Vet ej om det var 40 el 60°C. Fungerar fint i alla fall. Saltvatten är väl ingen höjdare för elektronik ändå.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.