AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.703

Vill köpa en ny bmw 520d

Jag har inte provkört nån gång bmw 520d 177hk men är väldig intresserad att köpa en sådan bil.Förbrukningen är ganska låg (på papper) Är det så i verkligheten? Något speciellt man ska veta innan köpet? Just nu kör en Audi 2.4 v6 som inte är snål.
Visa användare
8.664
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Vilken modell tänker du på? Det lanseras ju en ny 5-serie nu så om du inte visste det är det värt att tänka på i alla fall.

J.L
BMW M2-24
520d är en fantastisk bil, jag har haft 2 stycken och nu senast en 08 med 177 hk motor som jag anser vara en av de bästa 4-cylindriga dieslarna som hittils byggts.
Enligt deklarationen skall den klara sig med 0.51 men i verkligheten var det drygt 0.6 för min del, men min körning tillhör inte den snällaste. Jag tycker det är närmast rekordartat låg förbrukning i förhållade till storlek, komfort och inte minst prestanda, 0-100 på drygt 8 s och toppfart 245 km/h på mätaren utan större ansträngning.
Jag kör idag en 120d M-sport men den är inte snålare.

Som sagt är det ny modell på gång och av den anledningen valde jag att byta bort min då jag tror nyare och dyrare E60 kommer tappa en del under kommande år i samband med att efterträdaren lanseras.
Vill man ändå köpa en ny E60 idag kan man få riktigt bra priser, jag såg att BMW Göteborg sålde 520d med comfort + advantagepkt och drag mm för 343.000, samt 520d M-sport med liknande utrustning för 377.000

BMW CS #5139
Jag läste om det nya BMW 5-serie men den blir säkert dyr. Jag gillar den nuvarande modell. Att den är utgående modell stör mig inte.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.