AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.083

Dålig värme

sv
2
svendodge
518i-90
323i-96
Har en e36 normal temp men dålig värme i kupen, kan det vara luft ?

SW
sk
117
skaunepauen
320D GT - 14
Det kan ju vara luft, men då brukar tempen stiga rätt högt på mätaren ibland. Har du kollat kylarvätskan så du har fyllt upp tillräckligt? Det kan även bero på det.
Sen kan du alltid kika på så att det inte läcker, trasigt värmepaket, känn längs mattor och golv efter väta.

I mitt fall var det en slang som hade böjt sig som går till värmepaketet, i och med den inte blev någon cirkulation så fick jag bara kalluft, men när började ditt problem att uppstå?

BMW - När du hatar att köa!
sv
2
svendodge
518i-90
323i-96
Det började efter att bilen stått ca 3 veckor , det verkar som att kylvatten nivån stämmer mätaren står på mitten värmen kommer om man kör motorn ca 2000 varv men försvinner vid tomgång men kommer igen när man drar på,
så vid långkörning finns det värme men tråkigt i stadskörning.
Inget läckage från värmepaketet finns och inget vatten från kylen.
Kan det vara någon ventil.
sk
117
skaunepauen
320D GT - 14
Med tanke på att du bara inte har värme vid tomgång så skulle jag sätta min pengar på att en rejäl luftning behövs, det är inte helt lätt alla gånger, kika lite på andra trådar om detta. Hasso har en jäkligt bra under "Gör-det-själv" har jag för mig vid termostatbyte, där har han beskrivit luftningsprocessen riktigt bra.

Om du själv inte får rätt på det, lämna in den på en verkstad, kan inte kosta mer än ett par hundra kronor för att fixa detta, och då blir det förhoppningsrätt också.

BMW - När du hatar att köa!
an
208
andbilh98
Bmw 325iT -89
Min blev så där då vattenpumpen var på väg att dö, Den var glapp och drog in en massa luft så än hur man luftade blev de aldrig bra.

Tänkte de kunde va bra å veta :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.