|
|
|
|---|---|
|
Har någon testat stötdämpare av märket Gabriel till BMW eller någon annan bil ? Har för mig att det är ett amerikanskt märke ? Någon som hört nått om dessa ? tacksam för svar. | |
|
Gabriel är ett gammalt känt märke och fungerar bra. Vilket land som tllverkar Gabriel vet jag inte,men dom funkar bra och jag har bytt till dessa fram på min e39:a -02 Touring.(Gas) Sachs funkar bra med och jag tror detta är original på BMW? |
|
|
Hej Okey så du har bytt till Gabriel gas dämpare fram på din bil om jag förstod dig rätt ? och du var nöjd med det ? Ja Sachs är original och dessa ska ju vara riktigt bra i falla fall vad jag hört men är bra mycket dyrare än Gabriel. Men kvaliten och känslan vid körningen kanske blir bättre att hålla sig till original dämparna ? |
|
|
Ja än så länge har dom motsvarat mina förväntningar :) Har kört ca 2000 mil med dom och ingen försämring. De tidigare original dämparna tappade sin verkan vid drygt 12000 mil men orsaken var att skyddsdamaskerna gått sönder varvid vatten läckt in i dämparen. Dom pajade vid -15 grader ( tjälade) så detta var orsaken som sagt. Kontrollera dessa skyddsdamasker regelbundet så dom sluter tätt !! |
|
|
Ja precis det är samma sak för mig...varför min ena gått sönder ! Men jag har m sport chassi så vilka dämpare som helst passar ju inte heller :( lutar nog att det blir orginal om jag inte hittar några som passar till m sport |
|
| Bmw har Sachs lr Boge original, köp rätt från början så förblir din Bmw en dröm på vägen :) | |
Transocean |
Hade Gabriel bak på min E34. Kanongrejor för inga pengar, gav 60 Euro för bägge bakdämpare nere i Tyskland. Funkade fin fint. Made in South Africa stod et på dom. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.