|
|
|
|---|---|
Fredrik1981 |
Hej! Funderar på en kompressor till bilen men undrar vad bilprovningen säger om det ?? Går det att få igenom, eller är det helt hopplöst ?? Väldigt tacksam för svar! MVH Fredrik |
|
Dom säger med största sannolikhet FY!! /Per |
|
|
Den person jag känner med kompressor(ESS) besiktigade med kompressor i och remmen inkopplad. U.A. De märkte inte ens den och alla avgasvärden ok. Men enligt lagen får man inte ha en inkopplad kompressor nej. Mvh Asken |
|
Fredrik1981 |
Hej! Om man tar bort drivremmen till kompressorn ?? Men vad räknas med inkopplade kompressor ?? MVH Fredrik |
|
Hej. Vet att det debatterats ifall det räcker med att montera bort remmen. Min kompis klarade inte att besiktiga med remmen borttagen utan fick åka hem o montera bort kompressorn. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Fredrik1981: Man kan göra såhär. 1 bes utan rem och hoppas det funkar(syns garanterat mer än med rem). 2 åka hem och meka bort kompressorn(ca 10-15h jobb för en hyfsat händig person) bumper: Hade din kompis en ESS sats och av vilken årgång var det? Mvh Asken |
|
|
Hmm är det pga att insuget är ändrat som den inte blir godkänd med borttagen rem?. Det kan ju inte bero på själva kompressorn iom att det skulle vara som att säga att en bil inte går igenom besiktningen bara för att det ligger en lustgasflaska i skuffen. Då kan man ju också undra hur dom gör bedömningen angående sportluftfilter osv. Jesperado? vad säger reglerna? |
|
|
Reglerna eller Bilprovningens kontrollprogram? Enligt reglerna får du överhuvudtaget inte ha en kompressor i motorrummet på bilen. Instruktionerna för en besiktningstekniker är att om kompressorn inte är "inkopplad", alltså inte har någon drivning t.ex. ska detta endast resultera i en "bra att veta-anmärkning". Jeppe |
|
|
Hej igen. Min kompis har en Ford Mustang. Vad det är för märke har jag ingen aning om. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
bumper: ok:) Snygg bil men dåligt putsade innerskärmar:D Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.