|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag konstaterat att kondensorfläkten till ac:n är trasig. Inget motstånd kan mätas upp genom motorns lindningar...Men hur får man bort fläktenheten? Är det någon som möjligen vill hälpa mig genom att kika i sin verkstadshandbok och komma med tips!? Tack på förhand. Björsa | |
|
Vad menar du med inget motstånd? 1 ohm? 10 ohm? oändligt? |
|
|
Ursäkta den lite oklara beskrivningen, oändligt vilket tyder på brott på kabeln eller i motorn. Jag mätte ca 15 cm från motorn. Björsa |
|
|
OK! Nu vet jag inte hur fläkten är konstruerad, men en fråga. Det sitter inget relä eller dyligt i den? Tänkte bara att det ju´h väldigt ovanligt att fläktmotorer går sönder.... mvh//Henrik |
|
| ....det KAN sitta en liten termokontakt i den som har brutit och inte återställer sig....förmodar att det inte finns nån manuell återställning.... | |
|
Hej. Troligen har du avbrott i motståndet till fläkten (sitter på fläktramen ca kl.4), se denna länk: Länk MVH Stefan |
|
|
Tack, nu har jag mer att kolla, ska se efter om det sitter ett fläktmotstånd kl 4 på min med. Det ser inte riktigt likadant ut på de tidigare modellerna att dömma av fotona. Björsa |
|
sebbe_bmw |
Skall du ha bort den får du plocka ner hela kofångaren.. Fick byta den på E38an för att den hade kärvat fast! Sebbe |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.