|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
martin m" ..det med brinner av ilska tänkte jag att man skulle ta med en klackspark, men du gjorde visst inte de, så jag ber så hemst mycke om ursäkt De ja anser vara oseriöst är att ljuga om sånt, säg att nån åker 100 mil å kollar på bilen å jag har ljugit om det som du påstår är så oseriöst. De anser jag vara oseriöst å absolut inget annat. alla som frågat har fått reg nummer å jag har berättat de ja tycker är vesentligt. sen kan inte jag räkna stenskott till alla som frågar varför är bilen inte i toppskick om jag kört 400 med körförbud????????? varför är bilen inte i toppskick för att jag har xenonballaster bakom org lycktor?? varför är bilen inte i toppskick bara för att jag fick nerslag på trasigt bromsljus(har bytt bromsljuskontakt) ATT INTE BYTA LAMPA I EN ORG LYCKTA ANSER JAG I ALLAFALL INTE VARA OSERÖST. SEN VET JAG INTE VAD SOM ÄR FEL, VET DU DET MARTIN? kanske tagit i lite i andra inlägg, men jag anser fortfarande inte att man ska påstå saker man inte vet nått om. men självklart så får du anse att jag är oseriös. All har vi (som tur är) olika åsikter om saker och ting;)... MVH Pezen mvh pezen Länk |
|
| Den kanske inte ens körts med körförbud, man har ju en månad på sig att köra efter man besiktigat med 2:or. Han kanske körde arjeplog tur/retur innan förbudet trädde i kraft. | |
|
Jag har aldrig uttalat mig om bilens skick, den är alldeles säkert en av de absolut finaste E36 M3orna i landet. Men.. När man ska sälja en bil markant dyrare än de andra som finns till salu, så måste man ge ett seriöst intryck gentemot den ev. köparen. Den som kommer köpa den här bilen av dig är alla gången en entusiast av hög grad. Eftersom han är villig att betala 130 000 kr för en 14 år gammal bil. Därav kommer han förmodligen också syna den i alla fogar han kan. Jag kan förstå att du varit utan körkort, men de finns väl alltid någon polare som kan hjälpa dig till besiktningen? För att sälja en bil med körförbud för 130 000 kr är nog inte möjligt, iaf inte en M3 E36. Sen att du har kört 400 mil med rådande körförbud(utan körkort?) påverkar inte bilens skick, men det skadar definitivt din image som säljare. MVH |
|
|
Håller med dig Martin_M, 100k kanske går få ut som den står. De 400 milen kan väl ha avverkats innan efterkontrollen på bilprovningen? |
|
|
kaptenaero" nej det är körförbud på bilen. så även då den kördes. Detta kan vi diskutera i evigheter. visst kommer folk att syna den i fogarna å dom är så välkommna! å visst är dom entusiaster ( innefattar mej) hur som helst så är jag ärlig å absolut inte oseriös.... JAG har absolut inte kört bilen dom 400 milen, min far har väll kört en 200 min kusin har väll kört dom resterande. Om du ser detta jersin96 ring i stället jag får 10- 20 mail om dagen med dina frågor... är man seriös så tycker ja man ringer eller kommer å kollar bjuder man 100k så kan jag reka många andra bilar på blocket till dej, finns ingen som måste köpa just min bil mvh pezen Länk |
|
|
Bilen kanske är värd 120-130k om allt är tipptopp dvs besiktad, skattad, fullservad ,komplett historik, M-testad osv.. Är det en del fix brukar det som regel vara svårt kränga till marknadspris. |
|
|
chrcel: I din presentation står det ju att du bytt ut listerna men här säger du att du inte bytt ut en enda list... Det är ju sånt här som får mig som pot. köpare dra mig för att åka 80 mil enkel resa för att titta på bilen. Det är stor skillnad att sälja M3 för 80 000:- och 120 000:-... I den högsta prisklassen ska det enligt mig inte finnas ett enda frågetecken kring bilen. Du får nog vänja dig vid tanken att gå ner i pris är jag rädd |
|
|
nu är det återigen en som hävdar/påpekar att han vet att jag gjort nått med bilen.... men eftersom jag aldrig haft körkort har jag inte orkat ställa ut bilen som det var tänkt då ja köpte bilen 07. Deimos: om du är tillräckligt intresserad av min bil, så kanske du ska läsa och kolla lite närmare.. Jag skrev att jag SKA byta lister och annat i FRAMTIDEN!.. Jag ska ta det på ren svenska: Jag HAR INTE BYTT LISTER! nu har vi haft min bil under lupp på nätet ,roligt! MVH Pezen mvh pezen Länk |
|
|
Vilken attityd. Mitt råd till dig Pezen; Sluta skriv, du förstör för dig själv. Ett trevligt sätt är mycket viktigt i affärer. Mvh Stephan |
|
| autopower i alla ära.... spekulationer hela tiden om allt... det ska bli kul den gång man själv lägger ut sin bil till salu ;) | |
|
OT Men varför skaffar du bil om du inte har körkort? En bil som säljs i högsta prisnivån ska också ha en säljare som håller hög nivå. Detta misslyckas du med. När man väljer en entusiastbil tittar man mycket på hur säljaren är. Detta säger mycket om hur bilen är omhändertagen. |
|
|
Det kan upplevas jobbigt att någon granskar sina ägodelar noggrant men har man lagt ut dem för försäljning så är det rimligt att köparna gör eftersökningar. Har man inget att oroa sig för och talar sanning så kan det väl inte vara något problem. Spekulationer och osanningar kan man sakligt bemöta och tillrättavisa. Men lite tips till bilens ägare är att ta det lite lugnare och inte skrämma bort köparna. Såhär skulle jag själv reagera på Deimos kommentar: Deimos säger: "I din presentation står det ju att du bytt ut listerna men här säger du att du inte bytt ut en enda list..." -Hej. Jag har planerat att byta listerna, och därför står det under "att göra" men det har inte blivit av än då bilen vinterförvaras långt ifrån min hemort. Så istället för att använda onödigt mycket utropstecken, stora bokstäver och antydningar att personen inte skulle förstå svenska så har mitt budskap ändå kommit fram. Att han helt enkelt missförstått situationen eller inte visste lika mycket om den som jag själv. __________ Mvh Grelle |
|
|
Chrcel: lyssna på Grelle, så kommer du få din bil såld! Mvh. Richard |
|
|
chrcel: Lite trevligare/vänligare ton mot forumets medlemmar,lite mer klarhet kring alla frågetecken som har uppstått angående din annons samt lite prut på priset ökar dina chanser att sälja bilen markant! :) Lycka till! BMW M-POWER |
|
|
För 110 000 skulle jag hämta den direkt, även med körförbud. Bara skicka ett mail eller PM så löser vi det :) |
|
|
jag skrattar då ja läser å skrattar då ja skriver. säger inte de allt mvh pezen mvh pezen Länk |
|
| Lycka till med din försäljning Pezen. Det låter som du har koll på läget på hur man bemöter ev. köpare. | |
|
Hör av dig om du ändrar dig ang budet, hämtar den direkt. Skratta lugnt. |
|
|
chercel: Om jag får ge dig några goda råd så är det bättre att vänligt säga nej tack till en affär än att vara "typig". Dessutom så är det bättre att säga sanningen om hur saker och ting ligger till istället för att skriva olika saker i olika inlägg, jag syftar på det du skriver om ditt körkort: "Som nämnts ovan så har jag inte fixat dom otroligt små felen tack vare körkorts förlust." "men eftersom jag aldrig haft körkort har jag inte orkat ställa ut bilen som det var tänkt då ja köpte bilen 07." Det blir lätt lite pajkastning här på forumet då ett stort antal bilar med misstänkt låg mätarställning har visat sig vara skruvade och det bästa du kan göra är att utan omsvep och med en trevlig attityd svara på frågorna som alla på forumet ställer ang bilen. Personligen gillar jag bilen skarpt och den borde inte vara speciellt svårsåld, kan tänka mig att du kan få ett riktigt bra pris för den om du skulle anonnsera i Tyskland. Kolla mobile.de så ser du att lågmilade E36´or knappast växer på träd... Lycka till med försäljningen! Mvh Jimmy |
|
|
hur många gånger ja tagit om mitt kort behöver vi inte diskutera... men nån gång har jag bara haft det nån vecka. därav "Som nämnts ovan så har jag inte fixat dom otroligt små felen tack vare körkorts förlust." "men eftersom jag aldrig haft körkort har jag inte orkat ställa ut bilen som det var tänkt då ja köpte bilen 07." så det finns absolut inga lögner som sagt jag har väll inte kört mer än 10tal mil med bilen själv. jag håller med på många svar. brände bara loss lite, det är otroligt svårt att utrycka sig på datan. många hade nog bara tyckt det hade varit trevligt att att stå å svammla med mej om bilen... jag har absolut inga attityd problem:D hahahah så ny släpper vi strids yxan om mej så får ni i lugn å ro diskutera mer om min bil om ni vill över and ut min at mvh pezen Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.