|
|
|
|---|---|
|
Tjo alla som det kliar i fingrar nu i dessa snöiga tider, känns ju ändå att det börjar bli dax snart.. Funderade lite på inredningen i min 635csi och funderade på att kanske byta stolar fram, gillar inte riktigt den inredningen. Om man ska byta framstolarna till åbörja med, vad ska man ta då? Vad passar till den fina modell? Finns det nån möjlig lösning att få plats med stolar från E36 eller E46?? Eller är det bara dom äldre 5 och 6 serie som funkar? Vroooooom... | |
|
Vad har du för stolar idag, komfort eller sport? Har du komfortstolar föreslår jag att du letar reda på E24 sportstolar (Alpina eller BMW). Allt annat ser rätt malplacerat ut. Mvh Johan |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Finns en viss E24:a, där ägaren har monterat in E36 M3 coupe stolar(Daniel känn dig träffad). Länk Dessa var verkligen inte bolt on, utan en hel del modifieringar gjordes, men ack vad de passar fint i E24:an!! Har du idag sportstolarna eller recarro stolarna i den, men inte gillar dom.....måste jag bara beklaga, för de är bland de snyggaste stolar BMW haft. De är väl inte så jätte komfortabla, men snygga är dom! Mvh Patrik |
|
Känner mig träffad, eller så är jag bara mör av all snö skottning.... (Är 65cm här nu i Småland.) Länk Precis som Patrik säger passar dom inte alls, vad det gäller själva monteringen. Sen vad det gäller utseendet får man tycka vad man vill. Dom är väldigt tunga och heller inte så lätta att hitta till bra pris, men kanske lättare att hitta än original stolar till e24an. En 5-serie stol är inte fällbar. En e30 stol passar troligen bättre än e36 men jag vet inte exakt. / Daniel |
|
|
Kanske klä om stolarna med ny stoppning och klädsel för att få önskad komfort - utseende?. 628csi |
|
|
Hmmmm Ok det blir nog nytt klädsel och ny stoppning. Har komfortstolarna idag med blå plysh tyget tror jag det kallas. Någon som vet något ställe som fixar det bra och rällativt billigt? vet att sånt kan vara rätt dyrt eftersom det tar en stund för dom med arbetet. nåt bra ställe som man kan leta E24 inredning kanske? känns som allt är uppköpt i denna sida när det gäller E24 ;-) Ska kirra lite fler bilder på måndag tror jag... Vroooooom... |
|
|
Hmmmm Ok det blir nog nytt klädsel och ny stoppning. Har komfortstolarna idag med blå plysh tyget tror jag det kallas. Någon som vet något ställe som fixar det bra och rällativt billigt? vet att sånt kan vara rätt dyrt eftersom det tar en stund för dom med arbetet. nåt bra ställe som man kan leta E24 inredning kanske? känns som allt är uppköpt i denna sida när det gäller E24 ;-) Ska kirra lite fler bilder på måndag tror jag... Vroooooom... |
|
|
Leta upp sportstolarna om du kan. Det är en stor skillnad i utseende och en viss skillnad i komfort tycker jag. Såg en första generations M5:a på Brostugeträff i Stockholm i år som hade klätt om sina stolar, och det var ett fantastikst väl utfört jobb. Kommer inte ihåg vad killen hette men han kanske finns här på Autopower? Mvh, Per-Magnus |
|
|
Både tyska o Amerikanska ebay finns både nu o då kompletta inredningar, bara att vänta ut =) Sen vet ja inte om komforten är bättre på sportstolarna än komfortstolar ;) Klart vi vill se lite bilder =)) //Magnus Tolf |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Jag har en hela stolar och hel inredning i Blått skinn över som bara ligger och tar plats i garaget, till högstbjudande! |
|
kan ju vara intressant, finns det några bilder kanske? Vroooooom... |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Jaap bilder finns under min profil,...eller på Länk |
|
Om man ändå hade RÅD me allt! Länk //Magnus Tolf |
|
| Mmmmmm godis i mina ögon. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.