|
|
|
|---|---|
|
Hittade denna annons på Powerbörsen där man annonserar M-pkt till E39; Länk Googlar man på dennes telefonnr så heter han nåt annat (Stefan, Per, Peter) och en annan mailadress; Länk Länk Och han har tidigare annonserat massa grejer till E60; Länk | |
|
Haha vilken skojare. Tre olika namn och väldigt skumma saker att sälja bara sådär. Allt mycket populärt att stjäla och sälja vidare. Just e39-delarna är ju just de delar som ofta blir stulna. Varför ha olika namn och samma nummer? Verkar ju onekligen oseriöst. |
|
| Man kanske kan fynda mina gamla lysen, naviskärm, dvd och cd-växlare med. | |
|
I princip tycker man nästan alla originalpaket som ligger ute till försäljning,alltså hela kompletta paket borde ha någon skum bakrund. Hur vanligt är det att få för sig att plocka av sina m-detaljer bara sådär och sälja? Är ju en annan sak om några få delar av ett paket säljs då det kan bero på en krock etc.. |
|
|
Mins sagt skumt.. Står Mvh Per i annonstexten, under bildnera står: Kontakta: Peter... haha.. Än är inte den sista idioten född... E30 325 Cabrio -90 E34 525 touring -95 |
|
|
Det verkar ligga minst två stycken e39 i delar ute på olika annonser och åtminstone en är från -03. If it works, don't fix it. |
|
|
Nu även M3 E46-delar från samma person. ///BMW - Was sonst! |
|
|
En riktigt jäkla hälare detta!! |
|
| Bra Stephan att du uppmärksammar det! Tyvärr hjälper du ju förmodligen inte ett jäkla dugg... Jag ska inte gå in på "polisen har inte resurser för det här men de har tid att xxx". Spelets regler. så är det! | |
|
Keiser: Eller så kan man ju göra något åt saken istället för att klaga på polisen. Jag föredrar en polis som lägger resurser på att gripa buset istället för att surfa på internet. Surfa på nätet och tipsa polisen om brott kan kanske såna som du och jag göra? Har du tur kanske någon gör dig samma tjänst när dina prylar är stulna. Kanske rentav har sådan tur att han blir gripen innan dina saker stjäls. / J |
|
|
johobe01: menade tvärtom att jag inte ville dra upp massa klag på polisen, var kanske lite otydlig. Naturligtvis tycker jag inte att de ska surfa på nätet men prova att anmäla så förstår du vad jag menar... Jag hoppas absolut någon anmäler och att han åker dit om han är skyldig men det är inte lätt att bevisa brott och det kräver en del resurser som sagt. Dessutom osäker på påföljden för häleri men misstänker att den skulle kunna vara hårdare. Nu är jag lite negativ och jag hoppas som sagt att någon anmäler och att han försvinner från "marknaden"! Kan låta lite tvetydigt men man kan väl säga att jag inte tycker systemet fungerar så bra här ...men vad finns det för alternativ i nuläget?! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.