|
|
|
|---|---|
|
Hej, i morse när jag skulle köra till jobbet fastnade med bilen i snö direkt utanför garaget. Försökte att ta mig lös och lyckades förflytta mig några meter och där var det stop, för mycket snö. några minuter senare fick en plogbil att hjälpa mig dvs rensa gatan framför mig, han bad mig backa lite och när jag backade cca 2 meter fick jag syn på en blå fläck i snön där bilen var nyss. tittade under och såg att det läckte kylarvätska. Kollade tempen och den var ok (i mitten) så jag stoppade motor och hälde i cca 3 dl kylarvätska. Sedan körde jag iväg till jobbet, stannade på statoil och kollade under, och då rann det! Hällde i nästan 2 l. nu kan jag inte se var kan det läcka, är det någon slang eller kylare ..??? Har ni någon idé? Vad ska jag göra nu? | |
| Boxering till närmsta verkstad låter bäst i ditt fall. Annars fyller du bara på kylarvätska igen och tar reda på vart det läcker ifrån. Lätt som en plätt! | |
|
tack, jag har cca en mil till närmaste BMW service. Tror ni att det är någon slang som har hoppat ur av kanske för hög tryck eller... ( jag varvade motor lite för häftig.. skulle inte gjort det men lätt att bli efterklokt ) Ska titta lite senare när motor är helt kallt hur nivå på väska är , dvs hur mycket har läckt ut nu efter påfyllningen. |
|
| Förhoppningsvis så är det en slang som har lossnat eller nån slanganslutning som glappar. Fyll på och leta efter var den läcker bara så vet du snart vad som har hänt. | |
|
ja, jag ska fylla på, men just nu är jag på jobbet(till imorgon!) och först då kan jag göra något åt saken. det blir att fylla på med glykol och bums köra till verkstad. sedan får de titta på det nästa vecka. känns bedrovligt, hade för 4 veckor sedan problem med vevhusventilation.. kostade 10k och 9 dagar... och jag kör 3,5 mil till jobbet utan bussar- Min chef är inte glad för allt det .faan |
|
|
Ja du, bilar är lite som tjejer, ibland hittar man ett fint exemplar som inte ger dig några problem alls. Ibland har man otur och hittar en som bara strular och strular. :) Lite av ett lotteri helt enkelt. Och håll för böveln ett öga på tempmätare hela tiden om du ska chansa på att köra bilen till verkstan. Lycka till! |
|
|
jag har haft den i snart 7 år utan stora problem. det här blir nog tredje grej och allt det sista halvåret. nu är det dags att pensionera den (10 år gammal och 30600mil) |
|
| Oj då, ja då använder du den väl. 3 fel på sju år är ju helt underbart, inte fullt lika underbart att samtliga har kommit sista halvåret dock. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.