|
|
|
|---|---|
|
Är det detta Länk system som sitter på tidiga E90 (då det bara hette x) eller är det nytt för bilar som har tillmälet x-drive? I vilka steg har 4WD systemet uppgraderats för E9x? | |
|
Samma system. (förmodligen har väl elektroniken uppgraderats på senare modeller, men det är bara gissningar från min sida, och bör kollas upp!) Kan rekommendera denna sida gällande i stort setta alla märkens 4wd-system: Länk == It takes a lot of knowledge to really mess something up == |
|
|
Tack för länken! BMW:s system ser relativt enkelt ut i sin uppbyggnad vilket borde borga för liten risk för strul när bilarna kommer upp i åren. Är det förresten någon som vet om x-drive brukar ge upphov till problem på äldre bilar med många mil? Vad är det som brukar strula i så fall? |
|
|
Systemet har väl alltid hetat x-drive på E90-serien, men tidigare modeller (innan facelift?) hade modellnamnet xi. Bara skillnad på systemnamnet och modellnamnet alltså. På nyare modeller frontas x-drive-beteckningen betydligt hårdare. Fibblat bort emblemen bak på min, men ett par x-driveemblem ligger i handskfacket och väntar på att jag ska bestämma mig för exakt var dom ska monteras. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.