AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
791

Vilket 4WD-system kom när?

fa
653
fartoflakt
E46 318iT -02
E90 330xd -07
Är det detta Länk system som sitter på tidiga E90 (då det bara hette x) eller är det nytt för bilar som har tillmälet x-drive?

I vilka steg har 4WD systemet uppgraderats för E9x?
co
161
coleburn
335i Sedan -09
Samma system. (förmodligen har väl elektroniken uppgraderats på senare modeller, men det är bara gissningar från min sida, och bör kollas upp!)

Kan rekommendera denna sida gällande i stort setta alla märkens 4wd-system: Länk

== It takes a lot of knowledge to really mess something up ==
fa
653
fartoflakt
E46 318iT -02
E90 330xd -07
Tack för länken!

BMW:s system ser relativt enkelt ut i sin uppbyggnad vilket borde borga för liten risk för strul när bilarna kommer upp i åren.

Är det förresten någon som vet om x-drive brukar ge upphov till problem på äldre bilar med många mil? Vad är det som brukar strula i så fall?
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Systemet har väl alltid hetat x-drive på E90-serien, men tidigare modeller (innan facelift?) hade modellnamnet xi. Bara skillnad på systemnamnet och modellnamnet alltså. På nyare modeller frontas x-drive-beteckningen betydligt hårdare.

Fibblat bort emblemen bak på min, men ett par x-driveemblem ligger i handskfacket och väntar på att jag ska bestämma mig för exakt var dom ska monteras.

Sex på alla fyra, roligast så!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.