|
|
|
|---|---|
| Så har den äntligen landat här. Min M5 E60 lackad i silverstone med svart inredning. Efter många turer runt i landet i höstas för att försöka hitta en M5 E39 som motsvarade mina krav så gav jag slutligen upp. Började i ren desperation även titta på Audi RS4 och RS6. Men efter att ha börjat snegla lite på E60-karossen (som jag egentligen inte gillade från början) så kände jag mer och mer för den och det hela slutade hastigt och lustigt med en flygtur till Malmö och inköp. Nu längtar jag mer än någonsin efter våren och torr asfalt :-) | |
Gee |
Grattis till en grym bil ;) |
|
Grattis! Körde du upp den eller tog du den på transport? ___ //Ulf |
|
|
Tack Gee Programmer - köra en M5:a i detta väder.... nej tack. Bilen köpte jag för två veckor sedan och sedan letade jag febrilt efter ett bra transportsätt, vilket slutade med en körning med Eurotransport (går att läsa om i annan tråd här). Bilen har aldrig varit vinterkörd och jag ville låta det vara så. Sedan fanns inga vinterdäck heller. Drömmen är ju att få köra hem sin nyinköpta pärla, men köper man en sådan här bil såhär års så fungerar det inte så bra. Nästa gång jag köper bil ska jag nog ha is i magen och vänta till våren ankommit, i alla fall om det är en entusiastbil. En vanlig bil känns ju inte lika besvärligt såklart. Fick bilen igår som sagt och av någon anledning så kunde jag inte sova något vidare nu på morgonen. Så nu ska jag iväg till garaget och sätta mig tillrätta i förarstolen och torrköra lite :-) Man känner sig nästan som ett barn på julafton! |
|
Buspelle |
Grattis till en mycket trevlig bil. Silverstone och svart skinn är dessutom en extremt snygg kombination. Du får väl putsa fram till snösmältningen. |
| Det är bara till att gratulera och hoppas du har planerat många besök på macken för tankning :) | |
|
Tack, tack - Bensin är nog inte den stora kostnaden tror jag. Har man haft båt med dubbla 454:or förr så känns bensinkostnaden för M5:an ganska billigt i jämförelse ;-) Även om det kan kännas surt ibland när man står vid pumpen, så är det ändå så att allt som är roligt kostar pengar. Det är nog bara att inse det. Vem är det som ändra rubriken på trådarna?? Är det någon moderator som sitter och pillar med sådant?? |
|
Buspelle |
Bensin är som sagt knappast största kostnaden - bakdäck brukar ha en strykande åtgång:). Dessvärre finns något som heter värdeminskning också, men man lever troligen bara en gång, så det gäller att ha kul..... |
| grattis.. tycker nog att silverstone är snyggaste färgen på m5 e60 :D | |
| Kräng på vinterpuckar och ut o njut!! | |
| Fyfan, GRATULERAR. | |
| Vi vill se bilder!! | |
| Grattis till bilen | |
|
Tack grabbar! Nej, några vinterpuckar är inte aktuellt. Absolut inte :-) Det är ju typiskt, när man väl har hittat sin kärra och är åksugen som bara den, ja då blir vintern bara ännu värre! Jag kan ju inte sitta och torrköra hur länge som helst ;-) Ska försöka klämma in några bilder senare, men hur gör man det? Jag vet inte hur många olika färger som M5:an finns i, men för min del var det blått, sepang eller kanske silver som gällde. Men efter att ha sett den här silverstone i verkligheten så var jag såld. Kul att fler verkar gilla den, då har man inte valt en hopplös färg i alla fall som kanske inte är så lättsåld när den dagen kommer. Nä, nu får man väl ägna närmsta tiden åt att studera instruktionsboken. Det var länge sedan jag behövde titta i en sådan vid ett bilbyte, men med alla de inställningar och funktioner som finns i denna så lär man behöva ta en titt eller två. Må snösmältningen komma igång snart :-) |
|
|
Stort grattis, fantastisk bil! Minns fortfarande vrålet från den M5 (E60) som for förbi mig i Halmstad i sensomras, får ståpäls bara jag tänker på det motorljudet. |
|
|
PWR4FUN, Fick du aldrig mitt PM ang transport? MVH |
|
| Får gratulera! | |
|
Ljudet är inte dumt alls. Det tråkiga är att det upplevs bäst utanför bilen och helst bakom. Och där vill man ju inte vara ;-) Får väl be någon polare med inte alltför mycket bly i högerdojjan att ta den och dra förbi mig så att jag får lyssna lite :-) Martin_M - jag såg ditt PM idag först och skrev till dig tidigare idag. Retligt, men inte mycket att göra åt nu dessvärre. Stort tack i alla fall! |
|
| Min drömbil =P Vill med ha en, så jävla fina måste va bland de snyggaste bilarna (= | |
| Bilder :D Avställd fram tills våren förmodar jag? | |
| Gustav - du kan lita på att den är avställd nu :-) Med det kaos som är på vägarna nu så är det säkrast att låta den stå inne. När vägarna torkat upp och väggreppet blivit lite bättre då skall det ut och premiäråkas! Ser fram mot att leta up några härliga slingrande landsvägar där man kan stå på lite grann ;-) Ska försöka ordna bilder när den väl kommit ut i vårsolen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.