|
|
|
|---|---|
|
Jag vet inte om det är något fel på min 740ia -92 som jag nyss köpt, för när jag trycker på knappen som man ska välja "läge" på lådan med så händer ingenting. Lådan står alltid i ekonomi läget, jag har testat att trycka både då jag kör och då jag står still. Ska man göra något speciellt för att kunna byta eller måste jag felsöka min bil? Vart ska man isåfall börja? /Mvh.Fredrik | |
|
du ska ju skjuta på knappen. Framåt är sportläget och bakåt är väl vinter. När du trycker så är den på ekonomi.. Om jag nu minns rätt. |
|
| Så långt är ag med, men det händer inget då jag trycker på knappen? | |
| Du ska alltså föra knappen framåt för sportläge och föra den bakåt för vinterläge. När du trycker den rakt ner går den till ekonomiläge. | |
|
Jag har försått det :) men hur jag än gör med knappen händer det inget, tänkta om det var något speciellt knep för den, typ man måste ha neutralen i och hålla upp knappen i 5sek ungefär. Men man ska alltså kunna välja läge när som helst? Vad kan det då vara för fel på min bil? /mvh.Fredrik |
|
| Det har varit mycket trassel med själva knappen. Har du taklucka så kan du ta den knappen och testa om det fungerar. Knapparna har samma funktion och samma anslutning. | |
|
Ajjemän, helt klart värt att prova. Tack för tipset /mvh.Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.