|
|
|
|---|---|
|
Har fått lite problem med min fläkt. Plötsligt kan jag inte ställa vart det ska blåsa. det blåser alltid i ansiktet, går ej ställa på fötter eller framruta. Lite störande då framrutan vill till att isa igen nu när termometern närmar sig -30. Någon som har någon idé? Mvh Patrik | |
|
Om Du har panelen med vred så är det (väl?) vajrar som öppnar/stänger resp. spjäll dessa kan ju ha hoppat ur. Är det stegmotorer så kan ju strömförsörjningen till dessa vara bruten av någon anledning. Om Du har varianten med digitalsiffror & knappar så är det stegmotorer som styr spjällen, troligen finns det då ingen spänning till elektroniken som styr motorerna. Om du har bilen utomhus (=kallt) så kan det ju tänkas att det blivit frost eller dylikt som hindrar spjällen från att röra sig. /Stefan |
|
|
Det är stegmotorer på båda varianterna Det är inte farten som dödar, det är smällen |
|
|
Jag hittade felet sent igårkväll. Det är en "pinne" som ska gå i ett spår på ett hjul som sitter fast i två vajrar. en blå och en röd. Den där pinnen hade hoppat ur spåret och kilat fast hjulet så absolut ingenting kunde röra sig :) Tacksam för svaren iallafall! Nu kanske någon annan kan få hjälp med liknande problem direkt Mvh Patrik |
|
|
Härligt att du hittade felet och löste problemet. /Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.