|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
tjena jag råkade ut för samma sak på min förra 530d åkte till närmaste mekonomen verkstad facit blev bränsle nivå låg gånger 1 låg batteri spänning gånger 2 3 st felkoder=värmare låst några sekunder senare va värmaren upplåst och felkoderna raderade betalade 200:- och såg till att ha soppa i bilen framöver och problemet kom ej tillbaka dom 2 nästföljande vintrarna :) så mitt tips ring runt även icke märkesverkstäder typ meca/mekonomen har oftast diagnosutrustning som kan låsa upp värmaren för en oftast obetydlig summa :) mvh Robert |
|
Bringan |
Fubarswe! Det var så mitt elände började. Bytte dom cirkulationspumpen också för de 18 k?? Annars kan du snart räkna med 6 k till...... |
|
Var på BMW i morse -26 grader på bilen, tur att man har rattvärme! Någon värme i kupén blir det inte vid dessa temperaturer. Tyvärr så räckte det inte med att radera felkoder - lika dött som vanligt... Lokala BMW firman har ingen erfarenhet av dieselvärmare, Så min fråga är någon som kan rekomendera en firma i mälardalen / sthlm?? En riktig BMW har fyra Pipor... // Henke |
|
|
Vadå ingen erfarenhet...är ju bara BMW som har program att komma in i dom eftersom kretskortet är spärrat...tror inte det är släppt..' Bil & motorteknik i Huddinge är väl ett tips annars.. |
|
|
Radera felkoder my ass! Fått prisuppgift på reparationen, 16274kr för byte av Dieselvärmare & vattenpump Det är bara att slanta och vara glad.... En riktig BMW har fyra Pipor... // Henke |
|
|
.., jag vet, mycket trista slantar - men du kommer bli nöjd när du slipper frysa häcken av dig... Jag tippar att de även uppdaterar mjukvaran i bilen samtidigt - det gjordes på min... Min bil: [IMG]Länk |
|
|
Någon som vet hur länge webaston ska gå under körning? Tills motortemp är ok? |
|
|
På bilar med webasto, används den även som hjälpvärme vid temperatur under 8 grader (5 kanske) och en motortemp (kylvattnet) på under 75 grader. När motorn startas värmer webaston endast ett litet kretslopp med värmeväxlaren, för att få upp tempen i kupen snabbt. När temperaturen i motorns kylvattenkretslopp överstiger tempen i det lilla kretsloppet, kopplas de ihop och webaston stängs av vid 75 grader. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.