|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Då var dieselvärmaren sten död (orginal monterad med timer i idriven o fjärr) Jag vet att det var lite diesel i tanken när jag körde den senast så förmodligen har den försökt starta men misslyckats för många ggr... Jag har provat att kopplat loss batteriet en halvtimme -ingen skillnad. (tror iofs att det bara fungerar på eftermonterade värmare) 1 Vad är det för dieselvärmare som sitter orginal? 2 Är det någon som vet nått man kan prova? tror att det vore bra att "nolla den"... En riktig BMW har fyra Pipor... // Henke | |
|
Länk |
|
|
Sorry fel länk , sök på Webasto så hittar du kanske något ? Jag fick några fina länkar av Stephan :) |
|
| Jag hade samma med min Webasto när jag försökt starta den med nästan tom tank. En reset hos BMW lagade det. Vet inte om det går att fixa själv. | |
|
Sorry fel länk , sök på Webasto så hittar du kanske något ? Jag fick några fina länkar av Stephan :) |
|
|
hm |
|
|
Ja jag har samma problem med min 535d .. Kan det vara så enkelt som att säkringen har stuckit? |
|
| Har råkat ut för det ett par gånger, bl.a. när jag kört den med för dåligt med kräm i batteriet eller för lite soppa. Det som händer är som Lus säger, den låser sig o man måste nollställa felkoderna hos BMW. | |
|
Jag provade precis det här... slå på värmaren ryck säkring eftere 15 sek (säkring 2 sitter i handskfacket) sätt i säkring efter 15 sek slå av prova att starta efter 15 sek ...men det hjälpte inte, jag antar att det inte fungerar på orginal monterat. Så det som återstår är väl att rulla upp en kall bil till BMW och reseta den där. Anus att man inte kan prova att nolla den själv. En riktig BMW har fyra Pipor... // Henke |
|
|
Kolla att du har tillräckligt med kräm i batteriet. Om kupefläkten kan gå på max har du nog tillräckligt med kräm. OBS defrostfunktionen kommer alltid att gå på max så testa med att manuellt vrida uppfläkten till max. |
|
|
tack för tipset men batteriet är schysst och värmaren ska ju även gå under vanlig körning -det fungerar inte heller... Timingen är kanon, det var riktigt kallt imorse -25 grader stog mätaren på när jag kallstartade bilen, efter ca 2-3 mil började det bli plusgrader. Tur att man har Rattvärme! :-) så det blir BMW nästa, så fort man får en tid... En riktig BMW har fyra Pipor... // Henke |
|
|
Om det är så att värmaren låst är det någon som vet om man kan ta bortfelkoderna för dieselvärmaren själv om man köper en egen "Ediabas felkodsläsare"?? En riktig BMW har fyra Pipor... // Henke |
|
|
HenkePenke: Värmaren ska inte gå på en E60/61 vid kallstart. Det är endast den elektriska värmaren som går i E60/61 för att värma upp kupen snabbare. Dieselvärmaren (extra utr) används alltså endast som parkeringsvärmare. |
|
|
lyfter tråden lite då jag råkade ut för exakt samma problem. Kunde man reseta dieselvärmaren själv? Hur löste trådskaparen sitt problem? |
|
Bringan |
Har också problem men ideselvärmaren. Orginal från BMW. De bytte hela värmarpaketet 2009 på goodwill, men skippade att byta cirkulationspumpen. Nu dog den också och då är inte BMW intresserade av att hjälpa till längre.... får lägga 6000:- på att byta den!!! Hur mycket ska man lägga var 4 år för att ha lite värme i bilen?? Jag tycker att man borde bytt pumpen ocklså då man bytte det övriga, men BMW håller inte med. " man byter inget som inte datorn sagt till om " blev svaret. Premiumbil i all ära men lite har man väl rätt att kräva på en bil som kostade 640 000:- ny!!! |
|
Ett tips är att kolla på ebay.de efter reservdelar, kan vara ordentlig prisskillnad ibland. Mvh |
|
|
" lyfter tråden lite då jag råkade ut för exakt samma problem. unde man reseta dieselvärmaren själv? Hur löste trådskaparen sitt problem? " -Jag kan avslöja att jag ej fixat problemet, men nu är det fan dags... Jag är lite sugen på att köpa ett eget "BMW interface" någon som vet någon modell som gör att man kommer dieselvärmar menyn???? -Annars blir det till att lämna in, någon som vet en firma som är duktiga på dessa dieselvärmare i mälardalen/sthlm??? -Någon skrev tidigare att det är elvärme som går in och värmer kupen efter kallstart men d vet e fan, eftersom bilen är kall aldeles för länge nu när dieselvärmaren inte funkar. En riktig BMW har fyra Pipor... // Henke |
|
| Henke: Webaston jobbar som hjälpvärmare för att få upp motortemp då du kör ..elvärmare finns inte på alla och inte på en 05 var svaret då jag frågade på BMW om det fanns på min E61a | |
|
Hade samma dilemma med min värmare - den startade men dog efter typ 5 minuter. Lämnade in bilen och fick konstaterat att värmaren var trasig. Enligt Bmw gick det inte att laga den. Fick byta hela enheten. Såg DIS utskrifterna som sa: "Faulty heater - change heater" 18k senare så är bilen varm igen. Inte roligt... |
|
| Om det är kretskortet så är det bara ny Webasto som gäller kortet är spärrat som reservdel... | |
|
Eftersom min värmare bara slutade fungera (stendöd) isamband med lite diesel i tanken så vill man gärna tro at den bara låst sig. Det hade som sagt varit intressant om någon visste om man kan häva blockeringen av dieselvärmaren med hälp av ett eget service interface av något slag. Men imorgon tror jag att det blir till och boka tid på BMW. Vilket jävla slut på november, -10 grader och hårdvind. När jag kom ut imorse hade locket till bubbelpoolen blåst av och det var närmare 4 än 40grader -skit! :-) En riktig BMW har fyra Pipor... // Henke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.