AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.729

Montera av vingen - hur täcka hålen i bakluckan?

Pe
2
Peter Witt
330ci SMG -03
Halloj, jag har en 330ci SMG med den lite större vingen som är fastsatt med 4 genomgående bultar. Jag tänkte faktiskt montera av vingen eftersom jag tycker bilen är snyggare utan. Någon som har tips till hur man täcker de fyra hålen? Vore ju coolt med någon slags gummi/plastplugg i samma kulör som bilen (Estoril blå metallic). Tips någon?
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Täckpluggar finns väl hos mekonomen eller liknande..
Köp en färgburk och spraya själv.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Fyra pluggar på bakluckan är allt annat än coolt. Jag skulle rekomendera att lägga igen hålen och lacka om lucka. Letar du så hittar du säkert rostbubblor på luckan ändå.

MVH Christofer
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Jag håller med om att pluggar kanske inte är den snyggaste lösningen. Men trådskaparen verkade vilja ha det. Definitivt den enklaste och billigaste lösningen.
Men att lämna in den och få den fixad är nog det bästa.
Eller kolla på skrotarna.
Bayer_Aleks
Coolt med plastpluggar? Det är som att sparka andra BMW ägare mellan benen med sådana idéer till sk lösningar. Lämna in bilen och låt dem spackla igen hålen åt dig på ett professionellt sätt, eller byt ut luckan helt. Varför inte passa på att montera en CSL lucka?
Pe
2
Peter Witt
330ci SMG -03
Helt klart ocoolt med pluggar men det "coola" vara bara att det var enkelt och kanske vill jag (eller nån framtida ägare) sätta tillbaka vingen. Tackar för tipsen :-)
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
SAAB 9-3 2.0 T 185 hk 02a
Kolla efter rost i hålen när du tagit bort vingen/finns det ingen så dit med par plugg :)
Annars är nog en lagning att föredra.
Ls
443
LseBeemmer
Audi SQ5 8R

Tidigare ägt:
BMW 328i -99
VW Golf R32 -04
VW Golf VR6 Syncro -97
BMW 330i M-Touring -04
Audi 1,8 TSQ BSR -00
BMW 320i STCC -05
BMW 320d -09
BMW 340i -17
köp csl lucka, ska du ändå lackera så är det värt att kosta på en sådan istället.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.