|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har en 323 -96 som under en tid har vart strulig i tempen. Efter luftning verkar allt fungera fint. Men efter nån veckas körning kryper tempen upp igen och landar till slut på de röda. Luftar igen och funkar fint. Idag hände samma sak, tempen gick upp på röda och jag hade 2min hem så kör hem. Precis hemma hör jag hur de knackar från motorn, och de verkar som den har kokat. Kan tillägga att när den kryper upp i temp försvinner värmen i kupen, så de är garanterat luft i systemet. Blir galen på de här, har läst runt här på forumet och de verkar ju som jag har en spricka i toppen eller liknande??? Kollade oljestickan och de luktar avgaser... Vad göra nu och vad är de exakt som kan vara felet? | |
|
Behöver du fylla på vatten? Har vatten och olja rätt färg? Det är inte bara termostaten? |
|
| Din motor är skitknepig att lufta, kraftigt motlut krävs. | |
|
Kollade olja och de är väldigt lite i men ser inge konstigt ut. Den verkar dra vatten iallafall eftersom jag kan fylla på en hel del vid varje luftning??? inte bara termostaten???????? tillägg: Den började knacka efter senaste insidenten... Fyllde upp med vatten/glykol idag, luftade. och lät den gå varm på tomgång. Knackningen fortsatte men försvinner efter lite varvning av motor. kommer tillbaka om den står på tomgång. Kan de ha nånting med oljetrycket att göra? Allt annat går hur bra som helst, inge konstigt med nåt. Går bra, stabil på tomgång! |
|
|
Läst runt på forumet under kvällen här. Har en känsla av att nånting med vevhusventilationen kan ha att göra med senaste incidenten? Men den verkar gå som den ska nu, förutom knackningarna som jag inte har en anning vart de kommer ifrån. Ang. luftningen har jag haft bilen ståendes i kraftigt motlut vid luftning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.