|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har ett väldigt skumt problem med min 318is -90 Ibland kan den gå jättefint och ibland går den kasst. När den går kasst så orkar den inte varva över 4.500rpm när man trycker fullt, men smyger man upp varven så kommer man hela vägen. Är man ute och kör när detta fel uppstår så orkar den inte gå över huvudtaget. Har försökt läsa mig till vad som kan orsaka detta på forumet men hittar inget. Det som är bytt är: LMM Bränslepump Bränslerelä Bränslefilter. Har även kollat: Lambdasond Gnista Är tacksam för ideer som kan ställa till det. | |
| Glömde att skriva att det finns inga felkoder på bilen. | |
|
Kollat tändspolarna? /Scnitzermann |
|
|
Ne, tack för tipset. Jag är ute efter tips om vad det kan vara. så ni får gärna fortsätta komma med ideer.:D |
|
|
Har samma problem med min 318E30-88, ibland bryter den redan vid 4000rpm och har bytt samma saker som du samt kollat upp vevaxelgivare osv. Det som är tänkbart är att insuget behöver rengöras, spjällhuset kan behöva smörjas upp, tändspolen ej kontrollerad heller. Alternativ kan reläerna bakom svarta plastkåpan glappa, finns 3st och Huvudreläet är en känd problemkälla, men då brukar motorn dö i ett par sekunder eller längre. Behöver fler tips och ideer jag också! F.Holmsten, kontrollera katten också så den inte är igentäppt, kan vara så att den inre monoliten är lös och täpper till ibland. Jag tog isär och knackade och lyste med ficklampa. |
|
| kolla så att inte inandömmet i ljud dämparen lossnat och täpper till. varit med om det själv. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.