|
|
|
|---|---|
|
Nu är jag sur som fan, skulle ju köpa en bmw, 750, årsmod 88. och när dom skulle backa in den i garaget då pajade lådan. Så dom köpte en bättre begangnad. Monterade på den!!!!, då funkar inte den lådan i Heller!!! pratar med dom, ja vi gör så här vi beställer en låda ifrån Tyskland, så är det säkra på att den funkar, detta var i fredags förra veckan. Pratade med dom i Tisdags, då skulle lådan komma på eftermiddagen, jag ringde klockan 10. då sa dom att bilen skulle vara färdig till fredag, idag. Ringde dom klockan halv tolv då hade dom inte fått alla saker till den, då blev jag förbannad och sa till dom att jag kommer och hämtar mina pengar, som jag betalt sen får dom sälja den på annat håll. så jävla ledsen och arg på detta jävla strul. en hel månad har jag väntat. nu är det nog. Köper en audi a8 i stället, | |
| Som du beskriver det så verkar de som ska fixa bilen inte riktigt kunna råda över omständigheterna. | |
|
nej men om jag är mekaniker, och jag säger till dig, du får bilen på fredag. då ska jag kunna hålla det, annars hade jag sagt, händer inget oförutseende, så finns det stor chans att du kan hämta den på fredag, sen hämtningen har ju blivituppskjuten 4 gånger nu,...... |
|
|
Förstår självklart din frustration. Omvänt är det nog så att det är oerhört svårt att få ekonomin att gå ihop när det gäller den här typen av jobb. Utan att ha kännedom om några detaljer i din affär tycker jag spontant att det förefaller som att säljaren verkligen försöker ordna problemet. |
|
|
ja jag pratade med han idag igen så på Tisdag ska jag hämta bilen, Frustrationen ligger ju i att jag vill få hem min bil, inget annat. dom gör säkert vad dom kan, men vissa gånger blir tålamodet kort. |
|
| En Audi löser inte de där problemen ;) | |
|
hahahaha, nej mrhedin det gör det säkert inte, känner mig bara så matt, jag trodde att äga en bmw skulle bli en bra upplevelse, jag har inte fått hem den än, men det börjar redan, vad blir det sen? stöt dämparna? motorn, det finns ju så många saker som kan gå i sönder på en bmw, 15 motorer under huven, var det någon som sa, går en i sönder då funkar inte bilen??? =(( så jag hoppas det ändrar sig nu. |
|
|
Vad betalade du för bilen? Att köpa en så gammal 750 är som lotteri, bilen kan fungera jätte bra eller så krånglar allt. Tycker du skall vara glad att dom försöker laga bilen, annars borde återköp och skroten ligga farligt nära med tanke på kostnaden för att byta automatlåda vs bilens värde... |
|
| Perfekt att lådan pajade nu och inte 2 dar efter du hämtat den. | |
|
så pratade med dom igår, och chefen och jag komm överens om att bilen skulle vara klar idag, klockan 1400. Kommer dit, bilen inte färdig än.......ännu värre ser att motorn droppar olja, bär balken som sitter under motorn var våt av motor olja, så jag sa till dom att det måste åtgärdas. sen cheferna har åkt till kina, kommer hem om 2 veckor. visst bilen är gammal, visst jag har inte betalt så mycket för den, men det stod att bilen var i väldigt fint skick och det fanns inga problem, sen borde det ju kvitta vad jag betalt eller inte, bilen ska ju fungera utan fel. Läget hade varit annorlunda om dom sålt den som renoverings objekt, då hade jag ju räknat med att det skulle finnas dolda fel, men det gjorde den inte. verkar som att jag gjorde en jävla skit affär. |
|
| En jävla skitaffär gör man väl alltid när man köper en bil av en bilfirma? | |
|
ja, pratde med dom nu igen tänkte nu ska jag få hem min bil, Men nä, nu var det en vajer som gått i sönder, kanske måndag...........hahahahaha jag får aldrig min bil |
|
|
Som anders skrev tidigare, tur att lådan pajade nu och inte senare. Samma gäller ju alla andra saker som pajar innan du får den. Bilen blir ju i bättre och bättre skick ju längre det dröjer! Snart har de bytt hela framvagnen, motorn, 4 dörrar osv åt dig:) Radix omnium malorum est cupiditas |
|
|
Sten-Göran, ja det har du rätt i, fick hem den idag, vilken bil, alltså så skön att åka i,känner mig nöjd, skit samma om jag blir från åkt, vem bryr sig. |
|
|
Hur långt har den gått? Får man fråga vad du gav för den? Visst fan är dom sköna att köra. Väntar ivrigt på att vintern skall ta slut så att man kan ta ut den glida lite. //Mackan "fast i BMW träsket igen" |
|
|
Hej den har gått 21000 mil, lite mer, och jag köpte den för 15000 kr, men där finns ju lite att fixa till, men det kan det vara värt. mvh Roger |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.