AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
970

Orkeslös 523 touring 97

Visa användare
29
MPOWER 2
BMW 740IA -98. Cosmossvartmet. (kanonfin)
Hej har fått ett problem med min 523 det händer nästan inget på gaspådrag, och lite svårstartad kall, går jämnt och fint på tomgång, Vad kan det va ? Vet att det finns duktiga killar på BMW här på forumet MVH Inge

MPOWER 2
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Låter som vevaxelgivaren eller en kamaxelgivare om det kommit plötsligt.
Kolla ev. felkoder.
Visa användare
29
MPOWER 2
BMW 740IA -98. Cosmossvartmet. (kanonfin)
Tack Anders ! Glömde säga att jag körde en RED LINE (flaska) genom bränslesystemet på ca 50 l bensin. Efter ca 25 mils körning började den bli orkeslös. Konstigt men den svarar fint på gasen vid stillastående, dock lite bluddrand ibland från tomgång och upp till ca 1500 varv. har haft loss luftmassemätaren vid tomgång (ingen skillnad?) märkligt detta! läst att det kan va både katten och givare eller luftmassemätaren, vilket är troligast? Bilen har bara rullat 22000mil, men har stått still i nära 1/1/2 år före jag köpte den. 2009 10. Kan det va bränslefiltret som blivit igensatt? Drar rejält med bensin nu också, Har haft inne den på BMW för ABS problem. Som dock kvarstår efter byte höger framgivare, Nu säger datorn vänster framgivare, blir tokig snart! i övrigt en riktigt skön BMW. MVH Inge

MPOWER 2
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.