|
|
|
|---|---|
|
dom flesta andra bilar ja ägt som har katalysator med ett aktivt system... d.v.s. 1989 och frammåt, har ju en lambda lampa eller "check engine" eller nått som lyser när det är galet i systemet, har inte 520i e34 -1990 någon sådan lampa.... sitter nått som inte finns lampa eller sockel i mitten mellan oljetryck och laddning, vad är EML till för?! eftersom mina värden är helt på tok åt skogen så tycker ja att nått borde lysa som indikerar att det är fel. samt att skruvar ja loss kontakten på lambdan under insuget och kopplar bort den så hander absolut inget alls... bilen går precis som innan å inget extra lyser´... nån som har tips Jonas Hammarström | |
|
Jag är ganska säker på att denna lampa bara var lagkrav i USA på denna tiden och därför montera inte BMW den på bilar för vår marknad. För E32 har jag sett sidor med instruktion för hur den skall eftermonteras, säkerligen precis samma för E34 då mycket av elsystem och instrument är lika. //Magnus |
|
|
Det sitter en Check enginelampa i intrumenthuset, iaf på de blå. Den är inte inkopplad i europa. Finns guider om hur man kopplar inte den, men jag har inte lyckats. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.