AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.900

Hittar inte slutsteget e87

Pe
41
Pederp
120i -05
Har kollat runt lite här och enligt faq på vilket ljudpacket man har i bilen så ska jag ha vanliga hifi paketet. Mellanregister fram och diskanter i spegelfästerna osv. Men något slutsteg hittar jag då inte. Hade isär sidopanelen vänsterbak i skuffen och letade med hittade inte något. Som jag uppfattade de så skulle de sitta ett där. Det är en 120i-05 jag har, så har jag pro navigationen om de nu ska spela någon roll. Är de något att de sitter på något annat ställe på den årsmodellen eller att de drivs med HU ?
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
sätt örat till backspegelinfästningen - hör du diskanttoner så är det bara att fortsätta att leta efter (ett litet) slutsteg bakom klädseln i bagaget.

inga diskanter - inget steg. "allt" drivs då av HU.

navin spelar ingen roll.
Pe
41
Pederp
120i -05
jo ska ta och göra de. :)
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Jag vet inte hur det är på 1-serien, men fick för mig att e90(sedan) har sitt i golvet. Mellan förvaringsutrymmet och baksätet.
Men jag kan ha fel..
be
379
bengalsimon
320i E90 -05
på e90 sitter det ett slutsteg (om man har minst hifi-pkt) under "mattan" i bagageluckan. lyfter du luckan lite så har du väl som ett hål längst ner, där på äldre bilar ligger ett reservhjul. lyft den lite till och ta bort hela skiten. där längst in ska det sitta ett slutsteg.

monterade mitt eftermonterade steg där. däremot vet jag inte hur det är på e87an. men borde väl va något liknande ^^
Pe
41
Pederp
120i -05
har lyssnat på diskanterna och dom spelar då för fullt. Har hört ljudet i en som hade standard, de lät ju hemsk. Hade bättre orginal ljud i min gamla 740 haha. Men något slutsteg där bak har jag inte.
Pe
41
Pederp
120i -05
volvo 740 vill jag tillägga =)
Pe
41
Pederp
120i -05
Problemet löst. Har standarn. Tjejen fick lyssna åt mig tidigare när hon lika skulle ut med bilen. Kollade de sj nu och inte låter dom inte. Men det låter konstigt nog bättre i den jag har än i lånebilen jag hade. De lät skit dåligt. Kan de ha något att göra med att pro navigationen lämnar mer watt åt högtalarna än vanligstandard stereo?

Nå bra tips hur man kan uppgradera ljudet lite. Låda får jag inte plats med för om några veckor så ska en barnvagn in i skuffen :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.