AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.203

PDC helt död?

Bu
51
Bumbinumbi
BMW 735IA -92
Hur ska PDCn bete sig? har en knapp framför växelväljaren men den lyser aldrig, blinkar aldrig heller, allt verkar helt dött, däremot lyser den grönt om man trycker in den

Ska man göra något annat eller e den helt död?

Bu
51
Bumbinumbi
BMW 735IA -92
Såg nu hur otydligt jag skrivit, det jag menar är, om jag lägger i backen ska då pdcn hoppa igång av sig själv?
det händer nämligen ingenting, det varken lyser eller låter, ska man behöva göra något, tex hålla in knappen för att systemet skall starta eller nått?

Trycker jag på knappen så börjar den lysa grönt, trycker jag igen slocknar den...

Har sensorer fram och bak
jo
429
joblock
740iA -92 (E32)
750iA -96 (E38)
328i -00 (E46)
MB 500SL -04

Kopplas in automatisk i växelläge D och R.
Kopplas ur när bilen når c:a 8 km/h

Kan ju vara glapp i kontakten i växelväljaren, Nr. 7 Länk

mvh.
Lasse

## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ##
Bu
51
Bumbinumbi
BMW 735IA -92
hm, det är sant, men borde inte backljusen vara döda då också, har inte kollat om dom funkar, men näär jag tänker efter så kanske dom är döda, och höger backspegel ska ju flytta sig neråt automatiskt när man lägger i backen om jag minns rätt, det gör den inte heller..

hur får man bort själva plattan som sitter ovanför alla dom där grejerna du länkade till?

Mvh
Bu
51
Bumbinumbi
BMW 735IA -92
Har bu kollat, bacljusen lyser ej när jag lägger i backen, dessutom flyttar sig höger backspegel inte när jag lägger i backen

Kan det vara den givaren det pratas om ovan eller något annat..

det står p r d osv i kombiinstrumentet, så där funkar det iaf
Ot
705
Otto
750iA -95
M5 -00
335iA cab -08
T-bird Roadster -62
Iom att den lyser grönt när du trycker in knappen borde systemet vara OK, har du gått framför/bakom bilen & testat om den reagerar ?
På min 750 var 2 givare paj, då blinkade den gröna lampan om man aktiverade systemet manuellt, blinkandet var en indikation på att en eller flera givare var paj. Efter byte av givare så lyser knappen grönt när den aktiveras antingen av backen eller manuellt.

/Stefan
Bu
51
Bumbinumbi
BMW 735IA -92
förtydligande, startar jag bilen och lägger i backen händer nada, inga ljud, inget ljus, trycker jag däremot in knappen så lyser den grönt
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Som Otto beskriver det så blinkar lampan på knappen samt en ton på ca 3-5 sekunder kommer ur högtalarna om systemet inte fungerar vid aktivering. Har backspegeln "vikt ned" sig förut? Är justeringsknappen i "läge förar dörr"? Om inte knappen är i detta läge så avaktiveras nedvikningen.

Mvh. Patric, BMWCS #4598
Bu
51
Bumbinumbi
BMW 735IA -92
Knappen är i det läget som man justerar förardörrens spegel, från vilka högtalare skall ljudet komma, min gonggong funkar nämligen inte
Ot
705
Otto
750iA -95
M5 -00
335iA cab -08
T-bird Roadster -62
PDC systemet har egna "buzzers" en bak & en fram i kupén.
Tryck på knappen så den lyser grönt, ha dörren öppen & gå ut framför & bakom bilen (ca 50cm bakom givarna) varnar systemet då ? Du kan även känna lätt med fingertopparna på givarna, om de fungerar skall det kännas att de vibrerar.

/Stefan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.